Kategória: Aktuális.
Az eMarketer szerint az online játékokból eredő bevételek az Egyesült Államokban idén meghaladják majd az egymilliárd dollárt. Egy májusban végzett felmérés szerint pedig, melynek során 18-44 éves amerikai internetezőket kérdeztek, a felhasználók közel fele játszik közösségi játékokkal napi szinten. A napi szinten játszók 54%-a férfi, 46%-a pedig nő, a felmérés szerint.
A tábla PC tulajdonosok körében a minden nap játszók aránya kétharmad körüli, míg az okostelefon-tulajdonosok több mint fele múlatja ezzel napi szinten idejét. Számos felhasználó állította, hogy unaloműzésként játszik, de sokan a munkába is magukkal vitték a játékokat: 14% állította, hogy munka közben legalább egy órát töltött a FarmVille-lel vagy a Bejeweled Blitz-cel.
Szerencse a marketingesek számára, hogy sokan vannak, akik egyáltalán nem bánják, ha a márkák megjelennek abban a környezetben, ahol annyi időt töltenek. Míg az ebbe a korcsoportba tartozó internetezők továbbra is előnyben részesítik az e-mailt, ha termékekkel kapcsolatos hírekről, újdonságokról van szó, 5-ből ketten az online játékokat jelölték meg, mint azt a forrást, ahonnan szívesen tájékozódnak az új termékekről – ez jóval a hagyományos média hirdetések aránya feletti. A legtöbb játékost érdekli a játékok közösségi médiás vonatkozása is – a kutatás szerint ez az egyik terület, ahol a márkák is beléphetnek a történetbe.
A közösségi kihívások iránt érdeklődő válaszadók 57%-a szerint a termékkedvezmények "igen vonzó" ösztönzői lehetnek a részvételnek, további 37% pedig "valamennyire vonzó"-nak értékelte ezt az ajánlatot. A hűségprogram pontokat a válaszadók 88%-a találta "valamennyire vonzónak". 
Az olyan tevékenységek, melyek közvetlen közösségi interakcióval járnak, szintén igen motiválónak bizonyultak, mindazonáltal az, ha ez csak a felhasználó státuszában íródik ki, még kevés a válaszadók harmada szerint. Az eredmény azt sugallja, hogy a márkák különféle szponzorációs lehetőségek feltárásával tovább fokozhatnák az érdeklődést a területen.
(DMSZ – eMarketer)