Kategória: Aktuális.
A  Európai Bizottság arra törekszik, hogy a barangolási és a nemzeti távközlési tarifák közötti különbség 2015-re a nullához közelítsen.
A további egységes árcsökkenési folyamat másfél év múlva kezdődhet meg. Magyarország a soros elnökségi félév után is támogatja az európai mobilverseny erősítését.

Az Európai Bizottság 2011. július 6-án hozta nyilvánosságra a Roaming rendeletre vonatkozó III. javaslatát. Az első rendeletet 2007-ben, a másodikat 2009-ben fogadták el. A korábbi két rendelet fix, évenként csökkenő mértékű tarifákat határozott meg uniós szinten a barangolásos szolgáltatásokra. A III. Roaming rendelet hosszú távú megoldást tartalmaz annak érdekében, hogy a Digitális Menetrendben kitűzött alapvető cél ténylegesen megvalósulhasson. 2015-re a nullához kell közelítenie a barangolási és a nemzeti távközlési tarifák közötti különbség.

A hosszú távú, strukturális intézkedések teljes körű hatályba lépéséig, a kiskereskedelmi árak versenynek köszönhető mérséklődéséig a javaslat fokozatosan csökkentené a a hanghívásos és SMS szolgáltatások jelenlegi kiskereskedelmi árainak mértékét. Az elképzelések között szerepel az is, hogy az Európai Unió 2012-től új tarifát vezetne be a mobil internetezést lehetővé tevő kiskereskedelmi adatszolgáltatásokra.

A III. Roaming rendeletre előterjesztett bizottsági jogalkotási javaslatot – amely elfogadása esetén közvetlenül hatályba lép – az Európai Unió Tanácsa és az Európai Parlament együttesen, rendes jogalkotási eljárás során fogadja el és hagyja jóvá. A tanácsi tárgyalási folyamatokban a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium Infokommunikációért Felelős Államtitkársága képviseli Magyarországot.

A szaktárca az egyeztetések során minden olyan javaslatot támogat majd, amely a fogyasztók érdekeit szem előtt tartva a barangolási piacon a tényleges verseny létrehozására irányul és amely biztosítja, hogy az uniós és a hazai infokommunikációs célkitűzések megvalósuljanak. A kívánt cél elérése érdekében az Infokommunikációért Felelős Államtitkárság a közeljövőben egyeztet a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatósággal, valamint a hazai mobilpiac szereplőivel.
(BrandTrend)