Kategória: Aktuális.
"Mennyiséget tekintve stabil a bolti eladás, féléves összehasonlításban. Átlag felett nőtt az élelmiszer üzletek bevétele például sajt, gyümölcsjoghurt, tejföl, étolaj és vaj eladásából" – mondta Villányi Ágnes, a Nielsen kereskedelmi kapcsolatok osztályvezetője. 
A nagy eladóterű üzletek forgalma mellett növekedést regisztráltak a 200 négyzetméteres és kisebb boltoknál is. Ezáltal utóbbiak piaci részesedése stabil maradt, egyik félévről a másikra. A legutóbbi évek csökkenései után ez a trend javulást jelez 

nielsen_elemiszereladasok_2011

"A hagyományos üzletek stabil piaci pozíciója azért figyelemre méltó, mert a kereken 19 600 általános élelmiszerüzletből 11 100 eladótere 50 négyzetméter vagy kisebb, míg további 6 400 tartozik az 51-200 négyzetméteres szegmensbe" – állapította meg Villányi Ágnes.
Figyelemre méltó, hogy a fogyasztók eléggé koncentráltan vásárolnak: az élelmiszerek eladásából csaknem kétharmad jut a 400 négyzetméternél nagyobb üzletekre, értékben. Az élelmiszerek éves kiskereskedelmi forgalma 2010. június-2011. májusban meghaladta az 1 300 milliárd forintot, a Nielsen által mért termékcsoportokból. 
(BrandTrend)