Kategória: Aktuális.
A vállalkozás 2010 májusa és 2010. novembere között a fájdalomcsillapításra és lázcsillapításra szolgáló gyógyszerkészítményt több kommunikációs csatornán is népszerűsítette. Többek között betegtájékoztató szórólapokon, amelyen az egyik reklámszlogen szerint a készítmény "10 perc alatt eléri azt a vérszintet, amely a fájdalomcsillapító hatás kezdetéhez szükséges". 
Az egyes állítások valóságtartalma önmagában ugyan nem minősült jogsértőnek, azok együttes üzenete azonban – azon túl, hogy az Ibustar gyorsan hat – azt a képzetet kelti, hogy a tabletta bevételét követő 10 perc múlva a fájdalomcsillapító oly módon kezd el hatni, hogy a fájdalom érezhetően enyhülni kezd. Az állítás ezzel szemben azon alapszik, és arra utal, hogy 10 perc elteltével a tabletta elkezd (orvosi értelemben) hatni, azaz a hatóanyag-koncentráció eléri azt a küszöbértéket, amelyet a szakirodalom a hatás kezdetének fogad el. A reklám következtében a fogyasztóban kialakult képzetnek megfelelő eredmény – vagyis az, hogy a fájdalom 10 perc elteltével megszűnik – nem bizonyítható. 
A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a vállalkozás az Ibustar népszerűsítésére alkalmazott betegtájékoztató szórólapon megjelenő tájékoztatásaival fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott. A Gazdasági Versenyhivatal a jogsértés megállapítása mellett a bírság kiszabását nem tartotta szükségesnek.
(BrandTrend)