Kategória: Aktuális.
A SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány legutóbbi felmérése szerint a vállalkozónők egyik legnagyobb problémája a hatékony időbeosztás. A kisvállalkozások élén álló üzletasszonyok több mint háromnegyede úgy látja, a több munkavégzés miatt kevesebb ideje jut a családjára és önmagára. A mobiltechnológiának köszönhetően azonban már számos olyan megoldás áll rendelkezésre, amelyek komoly segítséget nyújthatnak a mindennapok hatékonyabb tervezésében.
A férfiakhoz képest a nők egyelőre kevésbé mozognak otthonosan a digitális világban, lassabban ismerkednek a technikai újdonságokkal. A Telenor és a Free Association Kft. 2011 első negyedévében végzett kutatást a magyar internethasználók körében: eszerint például a férfiak több mint harmada (40%), míg a nőknek nem egészen a negyede (24%) használ okostelefont. Bár a nők jelentős hányada (57%) jó dolognak tartja, hogy már telefonon keresztül is elérhetik az e-maileket, mégis inkább az asztali számítógépen interneteznek. A hordozható laptopok, notebookok és netbookok is inkább a férfiaknál népszerűbbek. A nők egyelőre nem használják ki az okostelefonban rejlő lehetőségeket sem, mint például a folyamatos internetkapcsolat, hiszen csupán minden tizedik válaszadó szokott útközben is kapcsolódni a világhálóra.
 
"Én akkor figyeltem fel az okostelefonokban rejlő lehetőségekre, amikor egy barátnőmmel a játszótéren ültünk, eleredt az eső, és ő pár pillanat alatt, a mobilja segítségével talált más gyerekprogramot. Fantasztikus dolog, hogy szinte bárhová magunkkal vihetjük az internetet. Ahogy kezdem megismerni ezt a világot, egyre inkább úgy látom, hogy anyaként és elfoglalt műsorvezetőként is óriási segítséget jelenthet, ha a zsebemben lapul egy ilyen készülék." –mondta Kovalcsik Ildikó, Lilu, az RTL Klub műsorvezetője, a fórum háziasszonya.
 
A nők érvényesülését, a technológiai vívmányokkal való ismerkedését kívánta elősegíteni a Telenor és a SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány szerdán megrendezett közös fóruma is, ahol sikeres vállalkozónők és elismert szakértők osztották meg tapasztalataikat a résztvevőkkel. Az eseményen Kovalcsik Ildikó (Lilu) műsorvezető, Bácskai Zsuzsa sikeres női vállalkozó nagykövet, Horváth Anna felnőttképzési vezető, Madai Krisztina business coach, Vida Ágnes a Gazdagmami.hu szerzője arról meséltek, hogyan váltak sikeres üzletasszonnyá, miközben magánéletükben is kiteljesedhettek. A fórumon résztvevő hölgyek emellett megismerhették a legújabb okostelefonokat is, amelyek könnyebbé tehetik napjaik szervezését.
"A Telenor célja, hogy megismertesse a mobilkommunikációban rejlő lehetőségeket a nőkkel annak érdekében, hogy teljesebb életet élhessenek. Természetesen minden üzlethez kell bátorság, kitartás, és egy jó ötlet. Felelős mobilszolgáltatóként úgy érezzük, hogy tudásunkkal, eszközeinkkel mi is hozzá tudunk járulni a nők sikereihez. A mai rendezvénnyel szerettünk volna egy olyan lehetőséget teremteni a vállalkozó nők számára, ahol a legújabb technológiai trendek megismerése mellett meg tudják osztani egymással véleményüket, élményeiket." – nyilatkozta Nyilas Orsolya, a Telenor megbízott PR vezetője.
 
A fórum résztvevői egyetértettek abban, hogy bár a nőknek számos szempontból nehezebb dolga lehet, ha saját vállalkozást szeretnének indítani, a tapasztalatok, a bevált megoldások és a sikerélmények kicserélése könnyebbé teheti a kezdeti nehézségeket.
"Nemzetközi kutatások szerint a nők sikeres vállalkozói aktivitása – többek között – kapcsolati tőkéjük, illetve önbizalmuk erősségével függ össze. Ezért minden olyan alkalom üdvözlendő, és komoly társadalmi haszonnal bír, amelyen a vállalkozó nők kapcsolatokat építhetnek és erősíthetnek, illetve ahol egymástól tanulhatnak, ezen keresztül erősítve önbizalmukat." – mondta Horváth Anna, a SEED Alapítvány ügyvezető igazgatója.
 
A Telenor a nők közötti tapasztalatcsere érdekében a SEED Alapítvánnyal közösen "Siker és harmónia – tanulságos vállalkozónői életutak" címmel pályázatot is indított. A mobilszolgáltató és az Alapítvány 2011. július 31-ig várja a legalább öt oldal terjedelmű esettanulmányokat, amelyekben a vállalkozások vezetői mesélnek arról, milyen megoldásokkal sikerült legyőzni a kezdeti akadályokat, hogyan teremthető meg a vállalkozás, család és magánélet egyensúlya.
(BrandTrend)