Kategória: Aktuális.
A GfK Csoport 2011 tavaszán készített felmérést arról, hogy mekkora bizalom övezi 20 különböző szakma és szervezet képviselőit 19 országban. A toplista első felében a bizalom mértékét tekintve nem történt jelentős változás. A bíróság és a jótékonysági szervezetek "helyet cseréltek". A jótékonysági szervezeteket övező bizalom évről évre növekedést mutat. Két év alatt 14 százalékpontot emelkedett, ami 2011-ben már a 9. helyet eredményezte. Így idén a bíróság áll a 10. helyen. 
Hazánkban a rendőrök esetében öt százalékponttal nőtt a bizalom 2010-hez képest. Európában magasabb arányban bíznak meg a rendőrökben, mint Magyarországon. (Európában 75%, Magyarországon 70%) A vállalatvezetőknek sikerült a 17. helyről a 15. helyre feljönnie. A vállalatvezetőkben Magyarországon sokkal többen bíznak meg, mint Európában. Hazánkban a lakosság közel fele, míg Európában csak egyharmada bízik bennük. 
A piackutatókat és a marketing szakembereket Magyarországon szintén nagyobb bizalom veszi körül, mint átlagban. Az európai országok közül Magyarországon bíznak meg leginkább az emberek a piackutatókban. Ennek ellenére a bizalom abszolút értékét tekintve jelentős különbség van a két szakma listában elfoglalt helye között (6. hely versus 12. hely).
A politikusoknak megszavazott bizalmi szint majdnem megegyezik az európai szinttel. Hazánkban azonban továbbra is ők állnak a lista legvégén, annak ellenére, hogy a tavalyi 9 százalék helyett idén 14 százalék szavazott nekik bizalmat. Svédországban és Hollandiában az európai átlaghoz képest sokkal nagyobb bizalom övezi a politikusokat.

Az egyes szakmák képviselőiben megbízók arányának alakulása Magyarországon, 2011. tavasz
szakmai_bizalomnidex
(Forrás: GfK Csoport, GfK Szakmák iránti bizalom index 2011. tavasz)
"A gazdasági válság kirobbanása óta egyre többen szorulnak segítségre. Magyarországon a tavalyi év több természeti csapással és a vörösiszap katasztrófával is párosult, ezért nem meglepő, hogy az emberek egyre inkább bíznak azokban a szakmákban, amelyek segítséget nyújtanak a nehéz helyzetekben" – mondta Kozák Ákos, a GfK Hungária ügyvezető igazgatója.
(BrandTrend)