Kategória: Aktuális.
A konferencián a felhasználói élmény volt fókuszban a web usability kutatásokkal, de mellette szó esett a szemkamera egyéb alkalmazási területeiről, valamint az új technológiákról. A Tobii a szemkamera és szemvezérelt eszközök fejlesztésének világában az egyik vezető vállalat. Számos piackutatásra kifejlesztett eszköze van, melyek közül a monitorba épített szemkamerát a Szinapszis már 2010 év eleje óta használja web usability kutatásokra, kreatív és reklámfilm tesztekre. A gyártó tavaly megjelent legújabb fejlesztése, a szemüvegbe épített mobil szemkamera szintén alkalmazható piackutatásokra, kis méretének köszönhetően kifejezetten az eladáshelyi kutatásokra, a külső helyszíneken történő vizsgálatokra alkalmas.
A Szinapszis a szemüveg beszerzését is elindította, mellyel kutatási eszköztárunk már idén nyáron kibővül. Ezen eszközökhöz kapcsolódóan vett részt a cég a júniusi konferencián, melynek első része egy szeminárium volt, ahol nemzetközileg kidolgozott konkrét kvalitatív és kvantitatív módszertanokat mutattak be a résztvevőknek. 
A trendek azt mutatják, hogy a kutatói szakma egyre jobban távolodik a hőtérképek ábrázolásától, valamint ezek elemzésétől, mint egyedüli kutatási output-tól. Ezzel szemben egyre inkább előtérbe kerülnek a konkrét marketinglépéseket segítő és meghatározó kreatív és szexi kutatási megoldások. Mindez csak növeli a távolságot a hiteles, szakmailag megalapozott kutatói csapatok és a számtalan DIY eszköz révén elérhető minőség között. 
A konferencia előadásain elsősorban esettanulmányok kerültek bemutatásra, többek között egy érdekes példát láthattunk az iPad-en történő és a klasszikus print újságolvasás szemkamera segítségével való összehasonlítására.
 
A konferencia deklarált célja a szemkamerát használó európai és tengerentúli kutató ügynökségek és egyetemi kutatók közti tapasztalatcsere és a tudományos, egyetemi és üzleti célú kutatások közelebb hozása, a szemkamerás kutatásokkal foglalkozó cégek együttműködésének ösztönzése. 
(BrandTrend)