A hazai EFFIE-t a Reklám Világszövetség Magyar Tagozata (IAA) és a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) közösen szervezi. Az idei jubileumi EFFIE díjakért versenybe szálló ügynökségek online, a www.effie.hu oldalon adhatják be nevezéseiket és pályázataikat, a leadási határidő 2011. július 22.
A szervezők a zökkenőmentes nevezés és pályázatírás érdekében interaktív EFFIE workshopot tartottak június 28-án délelőtt. A workshopot Aczél László MAKSZ elnök nyitotta meg az EFFIE szervezői képviseletében.
"Mit igen – mit ne": Dr. Megyer Örs, az EFFIE Felügyelőbizottságának tagja felhívta a figyelmet a tartalmi és formai követelményekre valamint a gyakori hibákra. "Nincs műhelytitok": a rutinos nyertes pályázó OMD Hungary képviseletében Mező László ügyvezető igazgató tartott szemléletes előadást arról, hogy érdemes megírni egy sikeres kampányról a pályázatot. "Mit értékel igazán a zsűri, és mit nem?": erről Szabolcsi Vera, a McDonald’s Magyarország marketing osztályvezető helyettese, mint többszörös zsűritag adott hasznos tanácsokat, tippeket a pályázni szándékozóknak.
Ezután a tavalyi verseny két, Arany EFFIE-t nyert kampányát mutatták be az alkotók: Lakinger József a Vatera (2010. évi Platina nyertes), valamint Braun Annamária ( HPS) a Pöttyös GURU kampányát ismertette rendkívül kreatív és szemléletes prezentáció formájában.
A 2011-es EFFIE pályázati kiírás legfőbb pontjait Kaminszky Adrienne/IAA főtitkár mutatta be, kiemelve az idei újdonságokat: a kategóriákat, a nevezési határidőt, a regisztrációt és az online nevezés előírásait. Ez utóbbihoz kapcsolódva a nevezési és zsűrizési szoftver kifejlesztői képviseletében Cser Dániel a Sign részéről szemléltette, hogyan működik a gyakorlatban az online nevezés.
A workshopon bemutatott valamennyi prezentáció, valamint a nevezési dokumentáció pdf formában szerdától az EFFIE honlapján megtalálható, ezzel is segítve és ösztönözve a pályázni szándékozókat.
Idén új kategóriákkal bővült az EFFIE, így külön kategóriában indulhatnak a kis költségvetésű kampányok, a tartósan, több éven át sikeres kommunikációk, a gyógyszerek, az üzleti (B2B) kommunikációk, a bevezető kampányok is. A workshop érdekessége, hogy egy ottani felvetés kapcsán a kereskedelmi kommunikáció is külön kategóriát kapott. A közel 100 főből álló szakmai grémium szeptember elején értékeli a döntőbe jutott alkotásokat, a jubileumi Díjátadó Gálaest pedig a Nemzeti Színházban lesz 2011. október 14-én.
(BrandTrend)