Kategória: Aktuális.
A márkás, versenyképes kínai termékek és gyártóik számára létrejött központ az AsiaCenter koncepciójának kiterjesztése, amelyben a látogatók közvetlenül, költséghatékonyan és időt spórolva léphetnek kapcsolatba ázsiai kereskedőkkel és befektetőkkel.
A CBTC (China Brand Trade Center) az igényes termékeket előállító és fejlett technológiákat alkalmazó kínai cégek bemutatkozására ad lehetőséget a közép-kelet-európai régióban. Kína egyik legfejlettebb és leggazdagabb tartománya, az 52 millió lakosú Csöcsiang 2011-ben egyetlen tengerentúli projektként a CBTC-t támogatja, mind tartományi, mind központi kormányzati szinten.

A délkeleti tengerpartnál található tartomány gazdasági katalizátor szereppel bír Kínában, GDP-je éves szinten 379 milliárd USD. A tartomány gazdasági vezetése a központ megnyitásával egy új üzleti modellt hozott létre, amely mellett hosszú távú elkötelezettséget vállalt. Az új platform a vállalatok közötti kétirányú kereskedelem- és befektetésösztönzésre irányul.

Soós Eszter, a CBTC szóvivője elmondta
"A központ létrehozása azért újszerű, mert így a kínai gyártók közvetlenül kerülhetnek kapcsolatba európai vevőikkel, a kommunikáció révén kialakul a Kínában rendkívül fontos bizalom, és ebből együttműködési lehetőségek születhetnek. A CBTC-vel a kereslet és a kínálat számára is új perspektívákat nyújtunk." 
Soós Eszter hangsúlyozta, hogy Csöcsiang beköltözésével megteremtette az alapot arra, hogy a kínaiak hídfőállást építhessenek ki Közép-Kelet-Európában, ami egy modern Selyemút első állomása lesz.
A CBTC koncepciójának kulcsfontosságú ágazatai az autóalkatrészek, építőanyagok, elektronika és a megújuló energia kapcsolódó termékei és szolgáltatásai. Csöcsiang tartományból 36 cég érkezett olyan változatos iparágakat képviselve, mint a járműipar, a megújuló energiák, szerszám- és gép-, vegyipar, sporteszközök, valamint textilipar.
A CBTC szóvivője az eddigi tapasztalatok alapján közel ezer tárgyalásra és üzleti kapcsolatfelvételre számít a kínai és európai üzletemberek között a nyitást követő első három napban. Soós Eszter azonban felhívta a figyelmet, hogy a CBTC valódi sikereit a következő időszakban, körülbelül egy év múlva tapasztalhatjuk meg.
(BrandTrend)