Kategória: Aktuális.

Honnan jön és hová megy a webforgalom – ez volt az előadás címe. A két legfontosabb következtetés az, hogy forgalomterelővé vált a facebook a hazai piacon az elmúlt fél évben. Noha már tavaly ősszel is voltak kimutatható jelei, hogy a facebook – sok más célja mellett – a webes tartalomszolgáltatók látogatottságát is befolyásolja majd, akkor még inkább az üzleti tartalomszolgáltatók, közösségi médiában egyébként is forgó blogok érezhették ezt a hatást.

Az elemzésben csak olyan weboldalak vettek részt, melyek nem vásárolnak facebook hirdetéseket, csak rajongói oldalt üzemeltetnek, vagy még azt sem (ez utóbbi oldalak esetében a szimplán látogatók által történő megosztásokból szerzett forgalom jelentkezik csak náluk).

Mainstream tartalomszolgáltatók
Az elmúlt fél évben a mainstream médiában forgalomterelővé vált a facebook. Az elemzett "lakossági tartalomszolgáltató" weboldalakat a teljesen általános hírportáltól a tematikus oldalakig bezárólag válogattam össze, és együttesen havi 5-10 millió közötti látogatása alapján készült az alábbi kimutatás. Fontosnak tartom megjegyezni, hogy nem reprezentatív adatokról van szó, de ahhoz elég nagy minta (és tudomásom szerint az egyetlen publikus hazai statisztika eddig), hogy a tendenciát látni lehessen.

facebook_forgalom

Az adatok alapján jelenleg átlagosan 3,5% forgalmat kapnak az általános tartalomszolgáltatók a facebooktól, a legkisebb elemzett forgalomszállítás egy oldal esetében 2011. áprilisban alig fél, míg a legnagyobb közel 10% volt. Tegyük hozzá, az esetek többségében ez valószínűleg többletforgalmat jelent, nem máshonnan eltűntet, noha hosszabb távú következtetést merészség lenne levonni.

Üzleti tartalomszolgáltatók
Az üzleti tartalomszolgáltatók esetében számos iparág (egészségügy, FMCG, média, stb.) weboldalakat elemeztem, s azok együttes forgalma alapján készítettem az alábbi kimutatást.

Dunder Krisztián elemzése ITT olvasható tovább.

(BrandTrend)