Kategória: Aktuális.
Csütörtök este kiderült, hogy melyik magyar fiatal kreatív csapat vehet részt a Cannes-i versenyen és egyúttal a Cannes Lions reklámfesztiválon. A  fiatal kreatívok legnívósabb állásbörzéjén, a Portfolio Night keretein belül megtartott díjkiosztón Spielmann Gábor (Grey), Falvay László (Young & Rubicam) és Benesch Ferenc (Ogilvy) kreatívigazgatóktól vehették át az elismerést.
A JWT kreatívigazgatójával, Faragó Tamással kiegészült zsűri filmes alkotásokat bírált, melynek végső, angol nyelvű prezentációit május 24-én tartották.  A döntőbe került alkotásoknál az alapötletet, a kivitelezést, és a prezentációt értékelte a zsűri. Az alapötlet hasonlóan került megmérettetésre, mint a "nagyoknál": az eredetiségre és a frissességre koncentráltak.
"Külön pozitívnak értékeltük, ha valaki nemcsak a scriptig, vagy storyboardig jutott, hanem a pár nap alatt, limitált technikai lehetőségek mellett is valamilyen egyszerű filmmel állt elő" – mondta Spielmann Gábor, a Grey kreatívigazgatója. – "Hiszen Cannes-ban is hasonló, sőt szigorúbb körülmények között, két nap alatt kell majd valamilyen filmet készíteniük a versenyzőknek."
Szintén a Cannes-i verseny miatt a prezentációk technikája is mérvadó volt. "A verseny azért hasznos elsősorban, mert a pályázók más ügynökségek kreatívjaival megmérettethetik magukat" –mondta Spielmann Gábor. "Nemcsak az ötlet kidolgozásának eszközeiben kapnak szabad kezet, hanem az ötlet eladását is gyakorolhatják. Ha megnyerik, akkor tanulhatnak a legtöbbet: körbenézhetnek a Cannes-i fesztiválon" – summázta a Young Cannes Lions verseny előnyeit a kreatív igazgató.
A győztes alkotás itt megtekinthető!
(BrandTrend)