Kategória: Aktuális.
Mennyiségben stabil az eladás, így a növekedés az átlagár emelkedésének következménye. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat 21 európai országban végzett felmérése. 
"A magyar trend hasonlít a vizsgált országok átlagához" – mondta Szalókyné Tóth Judit, a Nielsen igazgatója. – "Ugyanis a 21 európai piac átlagosan 2 százalékkal bővült értékben, az első negyedév során, a múlt évi első három hónaphoz képest. Mennyiségben stabil az eladás. Az átlagár viszont 2 százalékkal nagyobb idén január-márciusban, mint a tavalyi hasonló periódusban."
Értékben az európai növekedés átlaga folytatja a tavalyi harmadik és negyedik negyedév trendjét. Kevésbé kedvező az összkép mennyiség szempontjából. Múlt év harmadik és negyedik negyedévében 1-1 százalékkal emelkedett az eladott áru mennyisége, míg idén az első-harmadik hónapban stagnált.
Szalókyné Tóth Judit rámutatott, hogy a magyar piac nominális növekedési üteme földrészünkön az ötödik legnagyobb; Törökország, Csehország, Szlovákia és Ausztria után következik a magyarországi mutató. Megjegyezte: nálunk és Szlovákiában származik csak áremelkedésből a boltok nagyobb bevétele az első negyedév során. A top 5-be tartozó piacok közül, ha a mennyiséget nézzük, Törökországban 6 százalékkal adtak el több élelmiszert, háztartási vegyiárut és kozmetikumot, Csehországban 2, Ausztriában pedig 1 százalékkal.
Értéket tekintve hat európai országban csökkent az élelmiszer-kereskedelem idei első negyedévi forgalma, 2010. első negyedéhez viszonyítva. Ennél a mutatónál a sereghajtó Görögország előtt Svájc áll, Németország, Norvégia és Svédország. Említést érdemel, hogy Svájcban csupán az alacsonyabb átlagár miatt mért nominálisan kisebb forgalmat a Nielsen.
Mennyiséget tekintve kevesebb árut adtak el az élelmiszer-üzletek Görögországban, Finnországban, Németországban, Norvégiában, Svédországban, Írországban, Dániában és Nagy-Britanniában 2011. első három hónapja alatt.
(BrandTrend)