Kategória: Aktuális.
Az Avon 2011 első negyedévében 2,6 milliárd dolláros, az előző évihez képest 7%-os árbevétel-növekedést ért el. Az értékesítés 4%-kal nőtt az első negyedévben konstans dollárban, amelyhez a devizaárfolyamok változása 3%-ban járult hozzá. Az eladott darabszámok 1%-kal csökkentek, míg az árazásban / termékmixben történt változások hatására 5%-os emelkedés volt a negyedév során. Az aktív tanácsadók száma 1%-kal csökkent a negyedévben. A felvásárlások körülbelül 2%-kal járultak hozzá az első negyedéves bevétel növekedéséhez. 
"Elégedettek vagyunk az év eleji eredményekkel, és jó úton haladunk afelé, hogy teljesítsük azt a vállalásunkat, hogy 2011-ben az üzletet visszaállítsuk egy közepes, egy számjegyű bevételű növekedésre és 50-70 bázispontnyi profitszázalék növekedést érjünk el 2011-ben"- nyilatkozta Andrea Jung, az Avon elnöke és ügyvezető igazgatója. – "Kiemelten koncentrálunk arra, hogy megtartsuk a brazil és orosz piacon a növekedésünket a második félévben, illetve hogy biztosítsuk a bruttó haszonkulcs javulását és a költségek ellenőrzését."
Az Avon kozmetikai termékeinek értékesítése az előző évhez képest 8%-kal növekedett, és 2011 első negyedévében minden kategóriában nyereséges volt: az illatszerek értékesítése 10%-kal, a sminktermékek kategóriája 6%-kal, a bőrápolásé 7%-kal és a mindennapos tisztálkodásé 8%-kal emelkedett. 
A terveknek megfelelően 2011 első negyedévében az alacsonyabb reklámköltségeket az RVP-re (Tanácsadónői értékajánlat) fordított magasabb befektetésekkel ellensúlyozták. Ezzel a kiegyenlítéssel a reklámköltségek 82 millió dollárt tettek ki adott időszakban, amely 15%-kal vagyis 14 millió dollárral kevesebb, mint a tavalyi, elsősorban a kínai gyengülésnek köszönhetően. Az Avon az első negyedévben rendkívüli összeget, 30 millió dollárt fektetett RVP-be, amely a koordinátori rendszert, a magasabb ösztönző kifizetéseket és a kiszolgálási modell átalakítását  érintette.
Közép – Kelet Európában az első negyedéves árbevétel nem változott, vagy konstans dollárárfolyamon 1%-kal csökkent, amely visszatükrözi a régióban kialakult makroökonómiai nehézségeket és az aktív tanácsadók számának 4%-os csökkenését. Az első negyedéves értékesítések 1%-kal csökkentek. A működési profit a tavalyi hasonló időszakhoz képest 12%-kal nőtt. A régió profitszázaléka 18,7%-os volt, amely 200 bázispontos növekedést jelent a tavalyihoz képest. 2011 első negyedéves korrigált  üzemi eredménye 6%-kal nőtt. A korrigált működési profit 18,0% volt, 90 bázispontos növekedéssel, amely elsősorban a gross marginban történt javulásnak köszönhető.
(BrandTrend)