Kategória: Aktuális.
A gyorsjelentés a tizenkét legnagyobb magyarországi műsorterjesztő önkéntes adatszolgáltatására épül és az előfizetéses televíziós szolgáltatások piacának mintegy 80-85 százalékát fedi le. Az NMHH becslései, illetve korábbi felmérései szerint a mintegy 3,8 millió magyarországi háztartás közül több mint hárommillióban van valamilyen előfizetéses televíziós szolgáltatás. A fennmaradó 800 ezer háztartásban a tető- vagy szobaantennával szabadon fogható analóg és digitális földfelszíni sugárzású műsorokat, vagy ingyenesen elérhető műholdas adásokat néznek. 
tv_marcius2
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók (Magyar Telekom Nyrt., Invitel Zrt., UPC Magyarország Kft., FiberNet Zrt., DIGI Kft., PR-TELEKOM Zrt., Tarr Kft., ViDaNet Zrt., PARISAT Kft., RubiCom Zrt., HD Platform Kft., Hello HD Kft., UPC DTH S.á.r.l.) március végén 2,696 millió előfizetést tartottak nyilván. 
A harmadik hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók előfizetőinek 54,9 százaléka vett igénybe digitális szolgáltatásokat az egy hónappal korábbi 54,4 százalék után. A digitális előfizetéseken belül márciusban 577 ezerről 589 ezerre nőtt a kábeltelevízióra vagy IPTV-re előfizetők száma, és 888 ezerről közel 891 ezerre emelkedett a műholdas szolgáltatást igénybe vevők száma. 
tv_marcius1
A vizsgált hónapban a gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók adatai szerint az előfizetéssel rendelkező háztartásokon belül a februári 21,4 százalékról 21,8 százalékra nőtt a digitális kábeltévére vagy IPTV-re előfizetők aránya. A műholdas előfizetéssel rendelkezők részesedése márciusban az előző havi 33,0 százalékon stagnált. Az analóg kábeltelevíziós szolgáltatásra előfizetők aránya tovább csökkent a vizsgált hónapban. Ez az érték korábban 45,6 százalékos, márciusban 45,1 százalék volt. 
A gyorsjelentésben szereplő szolgáltatók között – valamennyi szolgáltatást figyelembe véve – a UPC a piacvezető, piaci része 28,9 százalékról március végén 28,8 százalékra csökkent, a DIGI piaci része pedig az előző havi 26,6 százalékról 26,8 százalékra nőtt. A Magyar Telekom piaci része a hónapban 24,8 százalékon stagnált. 
A gyorsjelentés az analóg és digitális vezetékes szolgáltatások – kábeltelevízió és IPTV – piacán az összes előfizetés 75-80 százalékát fedi le. A jelentésben szereplő szolgáltatók vezetékes előfizetéseinek száma márciusban 1,805 millió volt, ezen belül az analóg előfizetések száma az előző hónaphoz képest 1,228 millióról 1,216 millióra csökkent, míg a vezetékes digitális előfizetések száma 589 ezerre emelkedett. 
A vezetékes szolgáltatások esetében a piacvezető UPC részesedése a februári 32,2 százalékról 32,1 százalékra csökkent, a Magyar Telekom részesedése 22,6 százalékon stagnált, míg a DIGI-é 17,5 százalékról 17,8 százalékra nőtt. 
A műholdas szolgáltatásokat a gyorsjelentés teljes körűen lefedi – ide sorolva a Hello HD Kft. által üzemeltetett Hello Digital előfizetéses vezeték nélküli szolgáltatást is. Ebben a szegmensben a piacvezető DIGI részesedése a februári 45,1 százalékról 44,9 százalékra csökkent, a UPC-é 22,1 százalékról 22,2, míg a Magyar Telekomé 29,3 százalékról 29,4 százalékra nőtt. 
A jelentés részletei az alábbi linkre kattintva elérhetőek.

A februári adatokról itt olvashat.
(BrandTrend)