Kategória: Aktuális.
Az IKEA ügynökségeivel együtt ötletes és humoros hirdetési kampánnyal képviselte a márkát, és vonzotta a vásárlókat az IKEA áruházakba. A dizájnos, alacsonyabb árkategóriába tartozó bútorokat és lakberendezési tárgyakat árusító cég lokalizálni is tudta a márkát, kihasználva az adott régió kulturális és területi adottságait.
Az IKEA az első Cannes Lions díjat 1991-ben nyerte, és azóta további 50 oroszlán tulajdonosa lett. Film kategóriában 2003-ban a "Lamp" projektért kaptak elismerést, 2010-ben a "Facebook Showroom" munkájukkal pedig Titanium Lion díjat nyertek.
„Az IKEA marketing és kommunikációs jelenlétének sikere annak köszönhető, hogy ügynökségeivel összehangolt kreatív munkát végez” – mondta Philip Thomas, a Cannes Lions ügyvezetője. "Gratulálunk az IKEA-nak és ügynökségeinek ehhez a jól megérdemelt elismeréshez." A díjat 2011. június 25-én adják át az IKEA alelnökének, Noel Wijsmans úrnak.
"Nagyon boldogok vagyunk, hogy mi érdemeltük ki a díjat, mely nagy elismerése munkánknak" -mondta Noel Wijsmans. "Az IKEA inspirálni szeretné mindazokat, akik egy szebb és ötletesebb otthonra vágynak. Köszönöm minden kreatív ügynökségnek, a svéd kommunikációs csapatnak és a világ összes IKEA dolgozójának munkájukat."
Az IKEA a világ legnagyobb skandináv bútorgyártója, melyet 1943-ban alapított a 17 éves Ingvar Kamprad Svédországban. Az IKEA név az alapító neve ill. az alapító  lakhelyének kezdőbetűiből tevődik össze (Ingvar Kamprad, Emtaryd, Agunnaryd). Ma 26 országban 284 üzlet fogadja a kb. 600 millió látogatót évente. Az IKEA csoport több mint 127 ezer embert foglalkoztat.
(BrandTrend)