Kategória: Aktuális.
"A mobil vonalkódok azt a lehetőséget kínálják a hirdetőknek, mellyel a további médiahasználat aktiválható, hidat képezve a fizikai és a digitális világ között" – fogalmazott Noah Elkin, az eMarketer vezető elemzője, a mobil vonalkódokról nemrégiben közzétett tanulmány szerzője
Japánban, a QR kódok szülőföldjén a 2D-s vonalkódok használata ma már igen elterjedt, a világ más részein pedig gyorsan nő. Az 1D-s és 2D-s vonalkód megoldásokat szállító 3GVision szerint 2011 első negyedévében az USA-ban, Nagy-Britanniában, Hollandiában, Spanyolországban és Kanadában terjedt leggyorsabban a vonalkód-szkennelés mint marketing eszköz. 
A hirdetői oldalról nézve a mobil vonalkódok szinte minden iparág számára kitűnő eszközt jelentenek, ahol a fogyasztókkal, vevőkkel információt kell megosztani, s szinte nem is találunk olyan szektort, mely ne kísérletezne ezek használatával. Mivel a hangsúly a hagyományos média aktiválásán és a bolton belüli vásárlási élmény javításán van, nem meglepő, hogy a kiadók és a kereskedők járnak az élen.
A fogyasztók jellemzően a vonalkód-szkennelés során a márkákról és a termékekről kívánnak további információt szerezni, de nagy szerepet kapnak a kuponok és a kedvezmények is, melyeket így vehetnek igénybe. 
(DMSZ-eMarketer)