Kategória: Aktuális.
A sikeres közösségi média marketingesek sokkal többet tesznek annál, minthogy egyszerűen profilt készítenek egy terméknek. Komoly munkát fektetnek abba, hogy tartalmat hozzanak lére és osszanak meg a követőkkel, párbeszédet generálnak, versenyeket és játékokat vezényelnek le, és arra bátorítják az érdeklődő fogyasztókat, hogy vegyék fel velük a kapcsolatot. Ez teszi egy márka számára a Facebook és a Twitter oldalakat értékes érkezési oldallá. 
Sok esetben azonban ezeket a felhasználók csak nehezen találják meg kereséssel. A BrightEdge SEO platform szerint a Fortune 500 lista első 200 márkájának alig harmada rendelkezett olyan Facebook oldallal, mely a márka nevére keresve a Google-ben az első 20 találat között lett volna. A márkák közel fele esetében az első 40 találat között sem szerepelt. A Twitter profilok keresőoptimalizálása is hasonló állapotban van: a vizsgált márkák harmadának jelent meg a profilja az első 20 találat között. 
A BrightEdge szerint a hagyományos oldalakhoz hasonló SEO technikák a közösségi oldalak esetében is jelentősen képesek javítani a helyezéseken. Továbbá, a közösségi oldali profilokon a tartalom frissen tartása nagy lendületet adhat a keresőoptimalizálásnak. A BtoB Magazine és a business.com által 2010 júliusában megkérdezett B2B hirdetők közel fele elmondta, hogy a közösségi média javított a keresőmarketing tevékenységükön, tipikusan az oldalra mutató linkeken keresztül, de amiatt is, hogy az adatlapokon keresztül jobb helyre kerültek a találati listában.
(DMSZ-eMarketer)