Kategória: Aktuális.

Hamarosan befejeződik a sorozat idei adásainak vizsgálata is, így a közeljövőben ezekről is születik majd döntés.

A Médiatanács megállapította, hogy az RTL Klub csatornáján múlt év november utolsó hetétől év végéig sugárzott Való Világ 4 című adásokban a médiaszolgáltató összesen harmincnyolc alkalommal sértette meg a kiskorúak védelmét célzó törvényi szabályozást, mert nem megfelelő korhatár kategóriába sorolta be a műsort. A Médiatanács a jogsértések miatt 110 millió forint pénzbüntetés megfizetésére kötelezi a televíziót.

A sorozatban egymást váltották a durva veszekedések, a túlzásba vitt italozások és a cigaretta-fogyasztás.

Már a beszavazó show-n a karakterek kiválasztásából ("plasztikcicák", "szépfiúk") következett, hogy lesz elég tere a szexuális megnyilvánulásoknak, és ösztönözték ezt a villában kitalált játékok is. Bár a szexualitás többnyire verbálisan kapott csak fontos szerepet, nem maradt el az intim pillanatok bemutatása sem. A trágár kifejezések használata rendszeres volt, és ezek az elhalkítási kísérletek ellenére is érthetőek maradtak. Az év végére a konfliktushelyzetek olyannyira megszaporodtak, hogy az egyik epizódban majdnem verekedésig fajult a szituáció. A magasabb korhatári kategóriába sorolást indokolta volna az is, hogy olyan időpontban sugározták a műsort, amikor minden negyedik tévéző kiskorú szinte minden adásnapon a Való Világot választotta.  

A műsor előzetes ajánlói csak abban a korhatár-kategóriában lehettek volna közzétehetők, amikor a műsorszám maga is adásba kerülhet. A műsorszám előzeteseit a vizsgált időszakban a szolgáltató összesen száznegyvenegy alkalommal sugározta törvénysértő módon, a korhatári kategóriának nem megfelelő időszakban, amiért 19 millió forint kötbér megfizetésére köteles.

Burkolt reklámozás miatt ezúttal 14 millió forint kötbér megfizetésére köteles a médiaszolgáltató. A reklámszabályok megsértését 377 esetben észlelték műsorelemzők Ugyanakkor a január elsején – tehát a vizsgált időszak után – életbe lépett új médiatörvény megengedőbb reklámszabályozása miatt a Médiatanács méltányosságból nem jogsértésenként (377), hanem adásonként (38 adás) "értékelte" a médiaszolgáltató magatartását. További enyhítést eredményezett a szankció kiszabásánál, hogy mérlegelési jogkörével élve a jogsértésért adható lehetséges maximális pénzbüntetés összegének csupán a századrészét szabta ki a Médiatanács.
(BrandTrend)