Kategória: Aktuális.
Az országos, 360 fokos aktivitás egyik különlegessége az összetett lokális kommunikáció, amely településenként szólítja meg a fogyasztókat, az akcióban részt vevő helyi sörözőkbe irányítva őket.  A tv-szpot zenéjéből – melyben Somló Tamás énekel – remix is készült.  A kampányt a Human Telex Reklámügynökség tervezte és bonyolította le.
"Ez az akció nem csak erről az évről és néhány százaléknyi piaci részesedésről szól. Magyarország piacvezető, felelős sörgyáraként a sörkategória építése a célunk, és egyúttal hozzájárulunk partnereink üzletének eredményességéhez. Eszközt adnunk a kezükbe, amellyel vissza tudják csábítani a fogyasztókat a vendéglátóhelyekre" – összegezte Kovács Sándor Lóránt a Dreher Sörgyárak Zrt. vállalatfejlesztési igazgatója az Aranypéntek legfontosabb célkitűzéseit.
A kampánnyal ugyanakkor egyfajta gondolkodásmód váltást is el kívánnak érni a Horeca szektorban, miszerint érdemes kreatív, egyéni ötletekkel megcélozni a vendégeket. Ezzel elérve, hogy megforduljon a válság hatására kialakult trend és a vásárlók az otthoni sörözés melett, illetve az olcsóbb kategóriák helyett a vendéglátóhelyeket is részesítsék előnyben.
A kampány kreatív anyagain ikonikusan megjelenített Aranypéntek – Az elismerés napja szlogen azt üzeni az Arany Ászok fogyasztók számára, hogy egész heti teljesítményük, a környezetükért és a közösségért tett erőfeszítéseik után péntek este megérdemlik a kikapcsolódást, a barátokkal együtt töltött szabadidőt. Ehhez járul hozzá a márka a májustól szeptemberig tartó ‘Pohár áráért korsót’ akcióval. Vagyis azzal, hogy a promócióhoz országszerte csatlakozó több ezer vendéglátóegységben minden pénteken pohár áráért adják a korsó Arany Ászokot.
"Bízunk abban, hogy a konkurens márkák fogyasztói illetve forgalmazói közül is sikerül többeket átcsábítanunk. Szeretnénk elérni, hogy az Aranypéntek fogalommá váljon, így a péntek esti sörözések pozitív élményét egy az egyben az Arany Ászok márkához tudjuk kapcsolni" – mondta Kerekes Péter marketingigazgató.

Ez az üzenete a 30 másodperces, elsősorban imázsépítő, három jelentből álló, dinamikus reklámfilmnek is, melynek az utolsó 10 másodperce a promóciós taget tartalmazza. Az egynapos forgatás április közepén zajlott Törökbálinton és a Hajógyári Szigeten, Ungvári Dávid rendező és Szecsanov Martin operatőr közreműködésével. A szpotot május elejétől a vezető tv-csatornákon sugározzák.
"A reklámfilm egyik legfontosabb eleme a zene. Ez az Animal Cannibals Péntek című számának a refrénje, melyet Somló Tamás énekelt fel, és olyan erősen kapcsolódik a márka üzenetéhez, mintha eleve hozzá írodott volna: Péntek, az én napom, a kedvem az estére hangolom, meg egy jó italra, amit szürcsölök, de minek is kéne több!" – emelte ki Bayer Ákos a Human Telex Reklámügynökség account vezetője.

A reklámfilm zenéjéből mobil csengőhang is készült, illetve egy remix változat, amely a Neo Fm-en fog futni az akció ideje alatt. A 360 fokos aktivitás része egyébként rádióreklám, valamint országos sajtó- és citylight kampány is. Ez utóbbi különlegessége, hogy a hirdetések lokálisan szólítják meg és irányítják a vendéglátóhelyekre a fogyasztókat. Az elsősorban megállóhelyeken elhelyezett citylight plakátokba ugyanis településenként beemelték a helyi térképet, feltüntetve rajtuk az Aranypéntek sörözőket.
AranyP__ntek_citylight

„Ugyanilyen megfontolásból fejlesztettük ki a www.aranypentek.hu weboldalon azt az online söröző keresőt, amelynek segítségével az internetezők több szempont alapján is meg tudják találni a nekik legmegfelelőbb, hozzájuk legközelebb eső Horeca egységet. Arra is lehetősége van a látogatóknak, hogy meghívót küldjenek a barátoknak a jól megérdemelt, közös pénteki sörözésre. Sőt, telecenter is működik 06-80/888-888 számmal, ahol érdeklődhetnek az Aranypéntek helyszínekről" – tette hozzá Kerekes Péter.
"Az akciót a vendéglátóegységek vezetői is üdvözölték. A pozitív visszajelzésekből tudjuk, hogy úgy tekintenek az Aranypéntekre, mint a válságból való kitörés eszközére, mellyel visszacsalogathatják a vendégeket. Hosszú távon elérhetik azt is, hogy a fogyasztók ne csupán péntekenként, hanem a hét többi napján is betérjenek a vendéglátóhelyekre" – mondta Szőke László, a Dreher Sörgyárak Zrt. területi értékesítési vezetője.
(BrandTrend)
A Horeca helyszínek részére innovatív eladáshelyi reklámanyagokat is fejlesztettek: többek között beszélő asztali kártya és vákuum szívott plakátok kerültek a vendéglátóhelyekre. A teljes kampány kreatív koncepciójának kidolgozására és megvalósítására szóló megbízást a Human Telex Reklámügynökség nyerte el a Dreher Sörgyárak Zrt. által tavaly novemberben kiírt meghívásos tenderen. A vezető szövegíró Nagy László, az art director Balogh Miklós volt.
(BrandTrend)