Kategória: Aktuális.
A globális stratégiai beszerzési program (Global Value Sourcing – GVS) keretében a Beszállítói Napon több mint 40 magyar kis- és középvállalkozás vett részt, amelyek a Siemens nemzetközi hálózata révén új kiugrási lehetőséget kapnak. 
A Siemens GVS-programjában való részvétel jelentős fejlődési lehetőséget kínál a magyar kis- és középvállalkozásoknak. "A Siemens ugyanis, amellett hogy magyarországi projektjeiben teret ad a hazai beszállítóknak, lehetőséget biztosít, hogy a beszállítók hozzájussanak ahhoz a tudáshoz, amely a nemzetközi piacokon is versenyképessé teszi őket" – mondta Dale A. Martin, a magyar Siemens elnök-vezérigazgatója. A kkv-k számára megnyílhat a Siemens világa, a magyar cégek kiváló és innovatív megoldásai eljuthatnak a csoport nagy, nemzetközi belső piacára.
A programon keresztül a Siemens hozzájárul a magyar gazdaság sikeréhez. A társaság jelenleg mintegy 40 milliárd forint értékben vásárol termékeket és szolgáltatásokat magyar beszállítóktól, kis- és középvállalatoktól, s ebből több mint 19 milliárdot tesznek ki a nemzetközi Siemens részére szállított termékek és szolgáltatások. A GVS-program révén a társaság mind a beszerzési összeget, mind az exportot növelni szeretné, hozzájárulva a külkereskedelmi mérleg javulásához. Ezt segíti elő a globális stratégiai beszerzési program, amelynek révén nő a hazai beszállítás aránya és csökken a más országokból származó import. "Legtöbb projektünkben már ma is 50 százalék körüli a magyar beszállítók aránya, de olykor elérheti a 70 százalékot is; ezt az arányt szeretnénk növelni a jövőben" – mondta Dale A. Martin.
"A világpiacon már jelen lévő nagyvállalatokkal való együttműködés az egyik leghatékonyabb eszköz a helyi kkv-k kezében, hogy ők is bekapcsolódhassanak a nemzetközi munkamegosztásba. Mindez az erős hazai középvállalati szektor kialakulását is segíti" – mondta a rendezvényen Gabriel A. Brennauer, a Német–Magyar Ipari és Kereskedelmi Kamara ügyvezető igazgatója.
A Siemens jelenleg több mint 3000 magyar partnerrel áll üzleti kapcsolatban. A GVS-program újabb innovatív ötleteteknek, megoldásoknak, vállalkozásoknak vagy egyszerűen csak tehetséges szakembereknek nyújt kiugrási lehetőséget. Emellett növeli a társaság beszállítási biztonságát és megőrzi, sőt erősíti Magyarország nemzetközi versenyképességét. Ezt támasztja alá az is, hogy a GVS-program Magyarországot Brazíliával, Kínával és Indiával egy csoportba sorolta.
A Beszállítói Napon a kis- és középvállalkozásokat képviselő több mint száz résztvevő megismerte a Siemens globális beszállítói politikáját, valamint bemutatták termékeiket, szolgáltatásaikat, innovatív megoldásaikat a Siemens jelen lévő szakembereinek. Az esemény is igazolta, hogy a magyar beszállítók képesek teljesíteni a nemzetközi szinten elvárt minőséget. A rendezvény abból a szempontból is egyedülálló volt, hogy a kis- és középvállalkozások mellett a technológiai téren jeleskedő egyetemek is jelen voltak.
"A Siemens elsőrendű stratégiai célja magyarországi pozíciójának fokozatos megerősítése a régióban és a vállalatcsoporton belül is. Az együttműködés fejlesztése a partnerekkel, a beszállítókkal és a megrendelőkkel, illetve tágabb értelemben a cég egész külső környezetével a Siemens felelős vállalati magatartásának kézzelfogható példája." – fejtette ki Dale A. Martin. – "A Siemens hosszú távon is kiszámítható, megbízható üzleti partnerségre törekszik magyar beszállítóival, így a program erősíti a magyar kkv-k régiós pozíciót".
(BrandTrend)