Kategória: Aktuális.
A szerdán tartott egyeztetésen a katolikus egyházat Kiss-Rigó László szeged-csanádi megyéspüspök és Mohos Gábor, a Magyar Katolikus Püspöki Konferencia titkára képviselte. Az eszmecserén részt vett Szikora József, a Közszolgálati Testület katolikus delegáltja is. A Médiatanács tagjai, Kollarik Tamás és Auer János a találkozón tájékoztatták a katolikus egyház képviselőit arról, hogy március 30-án a Közszolgálati Testületbe a jogszabály szerint tagot delegáló nyolc szervezet jelöltje mellett a másik hat mandátum sorsa is eldőlt.

Kiss-Rigó László elmondta, lényeges, hogy ugyanolyan súllyal jelenjen meg az egyház a közszolgálati médiumokban, amilyen súlyt a társadalomban képvisel. Úgy vélekedett, hogy az igazságosság, a legszélesebb értelemben vett erkölcsiség, a társadalmi szolidaritás, a család és a közösség eszményének mindenképpen kifejezésre kell jutnia a közszolgálatban.
Kollarik Tamás felhívta a figyelmet arra, hogy a Közszolgálati Testületben olyan tekintélyes szervezetek képviselői foglalnak helyet, akiknek a véleménye a közmédiumok tartalmáért felelősséget vállaló vezetők számára megkerülhetetlen lesz. Sporthasonlattal élve úgy fogalmazott: nagyon sok múlik a delegáltakon, azon, hogy mennyire tudják majd bejátszani a rendelkezésükre álló játékteret.
Szikora József a katolikus egyház delegáltja szerint "a katolikus egyház bejátssza majd a teljes pályát". Mint mondta, a közjó szolgálatának, mint alapelvnek az egész műsorfolyamból vissza kell tükröződnie. Részéről is elhangzott, amit a Médiatanács korábbi tárgyalásain már a többi egyház is fontos célnak nevezett, hogy a felekezeti hírek, vélemények, személyek ne elzártan, szigetszerűen, hanem a műsorfolyam szerves részeként jelenjenek meg a közmédiában, hiszen az egyháznak a társadalmi élet számos területére vonatkozóan van fontos, megkerülhetetlen álláspontja.
Auer János hangsúlyozta, ha a törvény közszolgálati médiával kapcsolatos célkitűzései teljesülnek, akkor hamarosan újra a köztévék, illetve a közrádió jelentheti majd a mércét, az igazodási pontot a szakmában.
(BrandTrend)