Kategória: Aktuális.

Számos külföldi desztinációból érkeznek hozzánk könnyű zenei fesztiválra – leginkább a Szigetre – komoly zenei kínálatban pedig a Budapesti Tavaszi Fesztiválra. A fellépőket, a technikát, a biztonságot, a figyelemfelkeltő reklámokat, de a művésznek megfelelő vegetáriánus menüt is egy jól összehangolt team fogja össze, ahol minden fogaskeréknek illeszkednie kell a végső siker érdekében.

Magyarország termékeny kultúra-nagyhatalom, híres íróink, zenészeink, táncosaink, filmrendezőink viszik hírünket a világban. Ki ne ismerné a Kálmán Imre operetteket, a Ripper fivérek lélegzetelállító erőemelő műsorát, az Eötvös cirkusz örökké visszatérő bohócát, Pitty Katalin aranytorkát, Szabó István, vagy Antal Nimród filmjeit, Karády Katalint, vagy Babos Gyula jazzjátékát? A magyar ember szeret mulatni, ezt teltházas színházi előadások, koncertek, fesztiválok bizonyítják. De ki hozza létre a produkciókat? Minden nagy alkotó, művész mögött áll egy megbízható, precíz csapat, akik azért felelnek, hogy a nézőnek, csak az előadásra kellejen figyelnie.

Min múlik, hogy egy színházi előadás teltházas-e? Szerencse-e egy jól megválasztott tárlat bemutatása? Mitől lesz sikeres egy rendezvény és kik állnak a színfalak mögött?  2010 a Fesztiválok éve, amely keretében Magyar Turizmus Zrt. honlapján 19 kategóriában több mint 640 programot ajánlanak figyelmünkbe. A kultúra azonban nem csak a színpadokon zajlik, országszerte több tízezer ember munkája teszi lehetővé, hogy a közönség felhőtlenül szórakozhasson, ők a kulturális menedzserek.

Bukovinszky Béla, a tizenegy éves Hegyalja fesztivál kulturális és marketing csapatának vezetője elmondta: "Évről évre többet kell nyújtani, meg kell újulni, annak érdekében, hogy a visszatérő és új látogatók is szívükbe zárják a tokaj hegyaljai zenei fesztivált. A közel egy hetes 70.000 fős látogatottságú Tisza parti fesztivál épp hogy befejeződik, szinte már rögtön a következő év előkészületeivel folytatódik, ami nemcsak a headlinerek kiválasztásából és a zenekarok impresszárióval való egyeztetésből áll. A kultúrát kényelmesen fogyasztó fiatalság minden igényét ki kell szolgálnunk minden évben, infrastruktúrát fejleszteni és meghatároznunk a következő év kommunikációs üzeneteit is – pl. ökotudatosság. nálunk a fesztivállátogatók kulturális szolgáltatásain közel száz fős kultúr team dolgozik, a fellépő művészeket nem számítva"

Nehéz, de egyben rendkívül felemelő érzés egy produkció beteljesedése, a néző megelégedettsége.

Jónás Krisztina operaénekes művészként a Zeneakadémia elvégzése után sokat utazott külföldre, számos fellépést vállalt, de ma anyukaként az éneklés mellett kulturális menedzsernek tanul a MÜTFön. "Gyermekkori álmom vált valóra azzal, hogy Bélapátfalván művészeti fesztivált szerveztem Bükki Művészeti Napok néven, ami az elmúlt három évben Agárdra helyeződött át, és Velencei-tavi Művészeti Fesztiválként. A kultúra követeként szeretném az emberekkel megismertetni a komoly zenét, ehhez azonban megfelelő csomagolás elengedhetetlen."

"A kulturális menedzseri szakma nagy felkészültséget, ill. szakértelmet igényel, ugyanakkor problémamegoldó készséget, proaktivitást és rátermettséget is megkövetel. Ha valaki ezen a területen érvényesülni szeretne már a képzésnél érdemes gyakorlati szakemberektől tanulnia." – mondja Dr. Szaniszló Gábor, a MÜTF-ön induló Kulturális menedzser képzésért felelős vezető. "Nem csak nagy fesztiválokban kell feltétlenül gondolkodni, nem kell minden rendezvénynek sok ezer embert vonzani. Cégek, önkormányzatok, közoktatási intézmények számos eseményt, sajtótájékoztatót szerveznek, illetve vannak olyan kisebb rendezvények, események, művészeti fórumok, amelyek szintén szakavatott szervezést igényelnek."

Művészeti fesztiváljaink nemzetközileg is elismertek, mint például Zimányi Zsófia, a Budapest Tavaszi Fesztivál, amelynek igazgatója egyben a Thália Színház direktora, és a MÜTF Kulturális menedzser képzés tanára. A fiatal rendezvényszervezők szerencséjére, a szakmai legnagyobbjai szívesen adják át tudásukat. Ugyanebben a képzésben tanít többek között Dr. Koncz Gábor, a Magyar Kultúra Alapítvány igazgatója, Sas István reklámpszichológus, reklámfilmrendező, vagy Dr. Baán László, a Szépművészeti Múzeum igazgatója is.
(BrandTrend)