Kategória: Aktuális.

A 2010-es EFFIE-re olyan kampányokkal lehetett nevezni, amelyek 2009. január 1. és 2010. május 31. közötti időszakban magyarországi médiumokban kerültek bemutatásra, valamint, amiket korábban még nem neveztek az EFFIE-re. A pályázatot a következő 10 kategóriában nyújthatta be megbízó vagy ügynökség: tartós fogyasztási cikkek, étel, ital, egyéb nem tartós fogyasztási cikkek, szolgáltatás, pénzügyi szolgáltatás, telekommunikációs szolgáltatás, kulturális szolgáltatás, társadalmi célú kommunikáció, image.

A megváltozott gazdasági környezet, a szűkebb erőforrások kevesebb szakmai sikertörtének engedtek teret, mégis 66 pályamű érkezett a versenyre.

A különböző kategóriákba beküldött nevezések száma és jellege pontosan tükrözi a gazdaságkülönböző ágazatai helyzetének alakulását az elmúlt időszakban. 

1. Nem tartós fogyasztási cikk, Étel: 2009 – 8; 2010 – 10;  növekedés
2. Nem tartós fogyasztási cikk, Ital: 2009 – 7; 2010 – 6; enyhe csökkenés
3. Nem tartós fogyasztási cikk, Egyéb: 2009 – 16; 2010 – 18;  növekedés
4. Image: 2009 – 13; 2010 – 6;  erős csökkenés
5. Szolgáltatás: 2009 – 6; 2010 – 6;  nincs változás
6. Kulturális szolgáltatás: 2009 – 6; 2010 – 0;  nem érkezett nevezés idén
7. Pénzügyi szolgáltatás: 2009 – 12; 2010 – 8;  erős csökkenés
8. Telekommunikációs szolgáltatás: 2009 – 3; 2010 – 3;  nincs változás
9. Tartós fogyasztási cikk: 2009 – 7; 2010 – 3; erős csökkenés
10. TCK: 2009 – 7; 2010 – 6; enyhe csökkenés 

Hazai fejlesztésű, világszínvonalú szoftver segítségével zajló értékelés jellemezte az idei zsűrizést, így hatékonyabb lehetett a zsűritagok munkája, és egyben a szervezők környezettudatos szemlélete is érvényesült.

A pályaművek elbírálását minden eddiginél több hazai szaktekintély végezte, több mint 100-an vettek részt a kétnapos zsűrizésen. A zsűritagok természetesen hivatalos titoktartási nyilatkozat aláírásával kezdték meg munkájukat. Első körben a hatékonysági esettanulmányokat pontozták az EFFIE szigorú szempontrendszere szerint, majd a döntőbe jutott kampányoknak a második fordulóban már a kreatív anyagát is pontozták a zsűrorok. A végső pontszám kialakulásánál az előbbire adott pontok kétszeres, az utóbbira adott pontok egyszeres súllyal számítanak. Ez is mutatja, hogy az EFFIE a hatékonyságról szól, nem kreatív verseny.

A zsűritagok munkájának eredményeképpen 45 pályamű jutott döntőbe, s hogy közülük melyek kapják az idei Arany, Ezüst, Bronz EFFIE díjakat, – és persze a Platina díjat -, az október 8-án derül ki az EFFIE Díjátadó Gálaesten, a marketingkommunikációs szakma ünnepén, amely ez alkalommal is a Nemzeti Színházban lesz. Az esten fellép a Barabás Lőrinc Eklektric.

Az EFFIE-re nevezni egyfajta szemléletmódot jelent: tudni, hogy mi történik a piacon, mérni, kontrollálni az eredményeket, s a kreativitást segítségül hívva eredményes kommunikációt végezni.

Az EFFIE díj birtoklása rangot, elismerést jelent a hatékony kampány alkotóinak, és bizonyíték is egyben a szakértelmen túl, az ügyfél és ügynökség közötti hatékony, harmonikus kapcsolatra.
(BrandTrend)