Kategória: Aktuális.

Létrehozta a Magyar Televízió Választási Irodáját Medveczky Balázs, az MTV ügyvezető alelnöke. Az alelnöki utasítás szerint a Bednárik Imre hírigazgató vezette testületet felügyeli a választásra vonatkozó jogszabályok és műsorkészítés szakmai normáinak maradéktalan betartását a parlamenti képviselőválasztási kampány időszakában.

"A tévés szakemberekből álló grémium a kampány időszakában meghatározza a műsorrendet és a kiegyensúlyozott tájékoztatás feltételeit." – közölte az ügyvezető alelnök.

 Az MTV Választási Irodája ma, december 17-én, csütörtökön megtartotta alakuló ülését.

"Közszolgálati feladatunk, egyben minden műsorkészítő kötelessége, hogy érvényesítse a sokoldalú, tényszerű és időszerű tájékoztatás, továbbá a közérdekűség pártpolitikailag semleges szakmai követelményeit." – mondta Bednárik Imre hírigazgató.

A grémium hamarosan dönt arról, hogy a hír-, a hírháttér és a közéleti műsorok, valamint a köztévé internetes portálja, a hirado.hu milyen formában foglakozik a választási kampány eseményeivel. Az már a Választási Iroda alakuló ülésén elhangzott, hogy az MTV megfelelő adásidőt biztosít a kampányesemények ismertetésére, mert fontos, hogy a polgárok folyamatosan nyomon követhessék a pártok és a politikusok vitáit, programjaik ismertetését.
A cél az, hogy miként korábban, úgy 2010-ben is első kézből értesüljenek a nézők a választás eseményeiről. Ezért a kétfordulós voksolás napjain, az urnák zárásától élő műsorban számol be az MTV a részvételi arányokról, majd közvetíti az eredményeket, ahogyan tette azt eddig mindig az országgyűlési választások idején.

Az is bizonyos, hogy törvényi kötelezettségénél fogva a kampány finisében a köztévé közread majd politikai hirdetéseket is, de ilyenek elkészítését ezúttal sem vállalja. A politikai hirdetések közzétételének egységes feltételeiről később dönt, és azután részletes tájékoztatást ad az MTV. 

Az elmúlt 20 évben a nézettségi adatok mindig azt mutatták, hogy a kiemelkedő közéleti események, így a választások idején megsokszorozódik az igény a mértékadó közszolgálati tájékoztatásra. Ilyenkor a nézők fokozott figyelemmel fordulnak a nemzeti főadó, a Magyar Televízió felé, amelynek választási műsoraira rendre a legtöbben kapcsolnak.
(BrandTrend)