Kategória: Aktuális.

A Marketing Commando által megrendezésre kerülő rendezvény ( www.MarketingExpo.hu ) célja, hogy ne csak bemutassa a legfrissebb kisvállalati marketing eszközöket és stratégiákat, de de ott helyben össze is hozza a kkv-kat a marketing kivitelező, beszállító cégekkel. A plenáris előadásokon bemutatásra kerülnek a legújabb marketing stratégiák és módszerek, az életből vett kisvállalati gyakorlati példák, hibák, sikertörténetek bemutatásával. A kiállítók segítségével pedig máris el lehet kezdeni az konferencián elhangzottak kivitelezését!

Változik a piac – az átlagos marketing eszközök már nem működnek

A piaci átrendeződés éve lesz 2010. A válság mélypontját követő időszakban a vevők mindig jobban meggondolják, mire költenek. Ennek a folyamatnak a kellős közepén tartunk, minden vállalkozó a saját bőrén érzi a változásokat. Ez a cégeket is stratégiájuk átgondolására kell, hogy késztesse, hiszencsak azok a cégek lesznek képesek talpon maradni, amelyek a legsikeresebben alkalmazkodnak a megváltozott vásárlói szokásokhoz.

A most zajló piaci újrarendeződés egyik fontos jellemzője, hogy a korábbi piacvezető cégek is sok vevőt veszítettek. A kkv-k lényegében két lehetőség előtt állnak. Az egyik szerint megpróbálnak a legolcsóbbak lenni. Ezzel egy rövid időre előnybe kerülhetnek a versenytársakkal szemben, de középtávon már biztos a bukás, hiszen nem marad profit fejlesztésre, ügyfélszolgálatra. A másik lehetőség pedig az, hogy megpróbálnak valamiben különlegesnek lenni, megkülönböztetni magukat a versenytársaktól- és ezt egyértelműen reklámozva hívják fel magukra a lehetséges vevők figyelmét.

A válság utáni "zavarosban" a világos kommunikáció a siker titka

"Már nem lehet elevickélni mások mögött, lemásolni más ötleteit. A régi munkamódszerek nem
működnek. Ebben a változó és bizalomhiányos helyzetben azok a cégek lehetnek a nyertesek,
amelyek tiszta, világos érhető és legfőképpen hiteles üzenetekkel különböztetik meg magukat a többiektől.
A piac csak őket fogja észrevenni. A megváltozott vevői szokások miatt a forgalom a legvilágosabban fogalmazó cégek felé tevődik át – és ehhez világos és profi marketing szükséges, ami a mai magyar kkv-k legnagyobb hiányossága." – mondta Wolf Gábor kkv marketing szakértő, a konferenciát szervező Marketing Commando vezető tanácsadója.
(BrandTrend)