Kategória: Aktuális.

Az Egyesült Királyságon kívül Franciaország, Olaszország, Brazília, Japán, Svájc, Kína és a Dél-Afrikai Köztársaság is a Nielsen által kínált közös valutát alkalmazza.

A Nielsen még szeptember elején jelentette be, hogy megszerezte a KoreanClick-et, Dél-Korea vezető, internet méréssel foglalkozó vállalatát, és ezáltal az online mérés területén globálisan vezető pozícióra tett szert a világ mintegy 30 piacán, ide értve az Egyesült Államokat és Ausztráliát is.

"Boldogan segítjük a UKOM munkáját az Egyesült Királyság első, teljes iparág által elfogadott online tervezési eszközének felépítésében." – nyilatkozta John Burbank, a Nielsen online divíziójának ügyvezetője. "A média, a hirdetők és az ügynökségek által is támogatott kinevezésünk arról tanúskodik, hogy a piac megbízik az online mérésünk következetességében és hitelességében. Az elmúlt héten az Egyesült Államokbeli stratégiai szövetségünk bejelentette, hogy online reklámhatékonyság-mérő termékeket fejleszt ki a Facebook számára, amely szintén azt jelzi, hogy eltökélt szándékunk ügyfeleink piaci versenyben való segítése." – tette hozzá Burbank. "Izgatottan várjuk, hogy együtt dolgozhassunk a UKOM-mal, folytatva azt a törekvésünket, hogy kihasználjuk azt az óriási lehetőséget, melyet a világháló – mint hirdetési médium – kínál számunkra."

2010 januárjára tervezett indulással a Nielsen által működtetett UKOM APS nevű médiatervező rendszere lehetővé teszi a hirdetők és ügynökségeik számára, hogy médiaterveket készíthessenek egyszerű, ugyanakkor kétség kívül nagy pontosságú és megbízhatóságú online adatok segítségével, ahogy azt jelenleg is teszik a TV, a rádió és a nyomtatott sajtó esetében az Egyesült Királyságban.

Guy Phillipson, az Internet Hirdetési Iroda (IAB) ügyvezetője és a UKOM igazgatója így nyilatkozott: "A UKOM médiatervező rendszere valóban mérföldkőnek számít az online iparágban. Ez az első alkalom, hogy hirdetők és ügynökségek teljes magabiztossággal állíthatják össze kampányterveiket az iparág által elfogadott adatok segítségével, melyek összehasonlíthatók a hagyományos média – mint pl. a TV vagy nyomtatott sajtó – adataival is. Ahhoz, hogy a Nielsen ezen rendszer adatszolgáltatójaként közreműködhessen, elsődlegesen meg kellett felelnie a UKOM szigorú feltételeinek, és így szoros együttműködéssel illetve valamennyi érintett fél tanácsának kikérésével igyekeztünk teljesíteni a végső előírásokat. Meggyőződésem, hogy a UKOM APS médiatervező rendszere a márkahirdetők igényei szerint átformálja a médiumot."

Az ügynökségi médiatervezésekhez elengedhetetlen online elérési és gyakorisági mérőszámok mellett a tervező rendszer látogatottsági adatokkal látja el a havi szinten legalább 50.000 egyéni böngészőt számláló weboldalakat.
Az IAB szerint 2008-ban az Egyesült Királyságban a "banner alapú" hirdetések területén a piaci költés 637 millió angol fontot (1,02 milliárd USD) tett ki, amely ugyan 90 százalékkal több volt, mint 2005-ben, a növekedés üteme mégis alulmaradt az online hirdetések másik két formájához képest, mivel a "keresés alapú" hirdetések esetében 159 százalékos, az apróhirdetéseknél pedig 173 százalékos növekményt tapasztalhattunk. A tervezéshez szükséges közös valuta a "banner alapú" reklám számára lényegesen gyorsabb fejlődést tesz lehetővé azáltal, hogy a hirdetők részére megbízható eszközt biztosít, melynek révén magabiztosan tervezhetnek tágabb büdzsét is a hirdetés ezen formája számára.
(BrandTrend)