Kategória: Aktuális.

Ennek ellenére óriási a klub népszerűsége, meccseit állítólag ötvenmillióan követik. Mi több, ahogy egy korábbi cikkünkben már bemutattuk, a klub hivatalos weboldalára Indiából kattintanak a legtöbben,:
http://brandtrend.hu/hir/2792/a_manchester_united_a_legglobalisabb_futballklub.html

A Manchester United két egykori nagysága, David Beckham és Cristiano Ronaldo pedig nagyobb népszerűségnek örvend a fiatalok között, mint India fő sportjának, a krikettnek sztárjai, és a United többi játékosa is egyre ismertebbé válik.

Mindez oka és következménye annak is, hogy 2009 elején a Manchester szponzora lett a Bharti Airtel indiai telekommunikációs vállalat. És míg a napokban a United egy másik országgal, Malajziával játszott felkészülési mérkőzéseket, addig sokan fogadni mernének rá, hogy 2010-ben India következik.

Igaz, vannak szkeptikus hangok ezzel kapcsolatban: Bob Hougton, az indiai válogatott szövetségi kapitánya (aki nem mellesleg angol), úgy véli: az európai klubokat egyáltalán nem érdekli a helyi futball fejlesztése, pusztán kereskedelmi és marketing okokból vannak jelen Ázsiában.

Bárhogy is, igazolódni látszik az a vízió, amit még Sir Matt Busby mondott, amikor 1945-ben a klub menedzsere lett: "A cél az, hogy a Manchester United legyen a legjobb futballklub a világon – a pályán és a pályán kívül is!"

(Szerző: Papp-Váry Árpád Ferenc)
(Augusztustól kapható a boltokban a szerző új könyve: Mágikus márkázás – Beckham
Hogyan lett egy futballistából globális márka?)

(BrandTrend)