Kategória: Aktuális.

A kárterítési összeg felhasználásáról szabadon dönthet az ügyfél, legyen ez a rendszeres havi számlák, illetve a törlesztések kifizetése, kiegészítve ezzel a megszokott életszínvonal fenntartásához rendszerint nem elegendő állami segélyt.

Két évvel ezelőtt még más volt a helyzet: kevesen gondoltak arra, hogy mi lesz velük, ha hirtelen munkanélkülivé válnak. Leginkább a nyugtalan pénzügyi intézetek voltak azok, amelyek javasolták a munkanélküliség biztosítás kötését a hitelt felvevő ügyfeleknek. Azóta megérkezett a válság, és a lakosság egyre szélesebb körben kezdett megoldást keresni arra, hogy közvetlenül biztosítsa a jövedelmét szabad felhasználással kötöttség nélkül, hiszen jól tudják, hogy az állami segély nem teszi lehetővé a megszokott életszínvonal megtartását.

Az APRIL olyan szolgáltatással lépett májusban a magyar piacra, amely számos újdonságot tartalmaz. Míg az eddig a piacon köthető munkanélküliség biztosítás legfeljebb havi 120.000 Ft havi jövedelemkiegészítést tett lehetővé, addig az APRIL terméke akár 250.000 Ft kártérítést is fizet. A tarifa egyszerű, nincs területi kockázati felár, azaz nem tesz lakóhely szerint különbséget a fizetendő biztosítási díjakban. Viszont kedvezménnyel rendelkeznek az egyetemi, illetve főiskolai végzettséggel rendelkező biztosítottak. Az ügyfél a nettó jövedelmének akár 70%-át tudja biztosítani, kedvező árért.

Az APRIL ügyvezető igazgatója François Maresquier elmondta: "Az utolsó két hónapban már több száz ügyfél kötötte meg nálunk ezt a biztosítást. Az ügyfeleink átlagos jövedelme 170.000 Ft és átlagosan 110.000 Ft-ot biztosítanak, ezért átlagosan 2.827 Ft-ot fizetnek havonta. A munkáltatók köre nagyon széles: multik, magyar tulajdonú cégek, egyéni vállalkozások, illetve állami intézmények. Jellemző az autóiparág, a banki szektor, a telekommunikáció, de itt is nagyon széles a skála. Bár egyes szektorok kockázatosabbak, igyekszünk minél szélesebb ügyfélkört befogadni. Ügyfeleinknek nem luxus ez a biztosítás: elemezték a háztartásuk költségvetését és úgy döntöttek, hogy a munkahelyük esetleges elvesztése esetén szükségük van erre a 9 hónap segítségre ahhoz, hogy újra talpra álljanak anélkül, hogy veszélyeztessék az autót vagy a lakást vagy csak egyszerűen a havi megszokott életvitelt. Ráadásul a fent említett árak tartalmaznak kártérítést a keresőképtelenség idejére (pl. elhúzódó betegség), a baleseti rokkantság, valamint baleseti halál esetére is."

A biztosítást azok az emberek köthetik, akik minimum 12 hónapja, legalább heti 30 óráról szóló munkaviszonnyal rendelkeznek és nem voltak regisztrált munkanélküliek az utóbbi 3 évben. Ez körülbelül 2 millió embert jelent. Egy szigorú feltétel van: bár a termék azonnal köthető, a biztosító nem ad fedezetet, ha a munkáltatói rendes felmondás az aláírástól számítva az első 6 hónapban következik be. Ezután a várakozási idő után, amennyiben a biztosított regisztrált munkanélkülivé válik, a 61. naptól jogosult a havi térítésre 9 vagy 6 hónapon keresztül, a kötési opció szerint. Ha például 4 hónap havi terítés után talál munkát, az APRIL a szolgáltatást felfüggeszti. Ha azonban a próbaidő után nem tartják meg a munkavállalót, azonnal újraindul a kárterítés és akár a hátralévő 5 hónapig tarthat, ha azalatt az idő alatt a biztosított nem talált más munkát.

A termék az új területekre evező biztosításközvetítők számára is komoly, új lehetőségeket jelent. Első sorban az online alkuszok reagáltak gyorsabban és kezdték el kínálni a terméket az online tarifálókon keresztül, de a hagyományos, tanácsadói hálózattal rendelkező brókerek is közvetítik a terméket. "Több, mint 30 értékesítési megállapodást kötöttünk az utóbbi 3 hónapban. Viszont az igazi újdonság, hogy minden olyan társaság, amely fantáziát lát az APRIL Munkanélküliség Biztosítás értékesítésében elhelyezheti honlapján az APRIL termékét" – mondta el François Maresquier. Az ügyvezető igazgató hozzátette: "Nem divattermékről van szó, a válság hosszabb, mint bárki gondolta volna és még akkor is, ha már elmúlt, ennek az emléke még sokáig meg fog maradni a munkavállalók emlékezetében. Meggyőzödésünk, hogy tartós új piac jött létre, és egyre több innovatív megoldást fogunk látni a jövőben."
(BrandTrend)