Kategória: Aktuális.

Úgy, mint fizetett újságok kiadása, TV-, rádió-, internet- és egyéb mobiltelefon-szolgáltatások.

A már meglévő két lap ezentúl, (2009. július 15-étől) Metro Ecuador néven jelenik meg, a Metro International globális napilapjának arculatával, amely alkalomból egy új közös vállalat is létrejött diarios Unidos Del Ecuador SA ( "DIUNESA") névvel, amely a Metro Ecuadorból 100%-os tulajdonrészt szerzett. Az így létrejött Metro Ecuador így máris a negyedik legolvasottabb napilappá vált az országban [*1].

A Metro International kezdetben 15%-os részesedéssel indul a DIUNESA vállalatban, amely részesedés növelésére így a későbbiekben is lehetősége nyílik. A Metro érdekelt lesz a cég részvényeiben, emellett franchise-díjat is kap kifejezvén ezzel a Metro International által nyújtott együttműködési támogatást.

Quitonak, Ecuador fővárosa 2,2 millió, míg Guayaquil, Ecuador legnagyobb városa 2,6 millió lakossal rendelkezik, utóbbi az ország legfontosabb kikötője és üzleti központja is egyben. A Metro mindkét városban 913 millió USD nemzeti reklámpiac értéket ér el az újságaival.[*2] A két lap közül, a Quito 2001-ben, a Guayaquil pedig 2007-ben indult útjára.

Az Ecuadori Metro kiadás bevezetését követően a Metro a több mint 500.000 példányával Latin-Amerika legnagyobb napilapjává vált: ezentúl naponta négy országban (Mexikó, Ecuador, Brazília, Chile) és hét nagyvárosban jelenik meg: Mexikóváros, Monterrey, Sao Paulo, Santiago de Chile, Vina del Mar, Quito és Guayaquil.

Piaci_helyzet___Ecuador

Per Mikael Jensen, a Metro International elnök-vezérigazgatója az együttműködéssel kapcsolatban igen bizakodóan nyilatkozott: "Az új piacokon való indulás, a franchise-megállapodások helyi partnerekkel bizonyítottan hatékony módja annak, hogy a Metro International új piacokat hódítson meg és viszonylag gyorsan, erős piaci pozíciót hozzon létre. Az Ecuadori indulás a globális stratégiánkkal teljesen összhangban van, miszerint bővülnünk és növekednünk kell a piacokon, mint például Latin-Amerikában is, ahol annak ellenére, hogy érezhető a globális gazdasági visszaesés, jelentős növekedésre tettünk szert."

Jaime Mantilla Anderson az Edimpres SA elnök-vezérigazgatója hozzátette: "Nagy örömünkre szolgál, hogy a Metro International elérte ezt a megállapodást és hisszük, hogy ezzel tovább javul a meglévő újságaink és a csoport egészének piaci helyzete is. Ez a partnerség a Metro Internationallel egyedülálló, hiszen ez volt az első külföldi újság beruházás hazánkban" – mondta el Anderson.

[*1] Forrás: Kantar Media Research
[*2] Becsült bruttó reklámkiadások 2009-ben (Forrás: Zenith Optimedia április 2009)
(BrandTrend)