Kategória: Aktuális.

Azok a cégek, melyek nem informálják a fogyasztókat arról, hogy az ott található tartalmat egy harmadik fél szponzorálja, felelőssé tehetők a hamis, támogatott véleményekből eredő fogyasztói sérelmekért.

A blogokat illetően, a Federal Trade Commission elmondta, hogy bár a tulajdonosok rugalmasabbak lehetnek a szabályok meghozatalában, ezeket is etikátlannak nyilváníthatják, ha nem tüntetik fel, hogy a tartalmat valaki szponzorálja.

Az intézkedés a blogokban és a véleménymegosztó oldalakon a becsületes reklám- és marketingtevékenység biztosítása érdekében született.

Bár a jelenlegi szabályok is tiltják a nem becsületes üzleti tevékenységet, az FTC szerint további útmutatásra van szükség a blogok és az online értékelések területén.

Sok fontos részlet azonban továbbra sem tiszta: például a szájpropaganda számos formája és egyéb új média marketing formák nem lettek megemlítve.

A javasolt irányvonalak, melyeket nemrégiben terjesztettek elő, nyár végére elfogadásra is kerülhetnek. Ha elfogadják, bármely blogot alapos vizsgálatnak vethetnek alá, beleértve az értékelésre létrehozott blgokat is. A bloggerek és az értékeléseket írók fel kell, tüntessék, ha valakitől támogatást kapnak. Az FTC azonban nem írja elő, ezt milyen formában kell megtenniük, és hogy a fogyasztókat miként kell kárpótolniuk, ha ezt elmulasztják.
(DMSZ-FEDMA)