Kategória: Aktuális.

Átalakítja portfolióját a Sanoma Budapest Zrt., a finn médiacsoport magyarországi cége. "A termékek fenntartható működésére keresünk optimális megoldásokat. Az átalakítás azokat a kiadványokat érintheti, amelyek nem hoznak robosztus nyereséget, és nem látjuk, hogy ez két-három éven belül változna" – mondta az MTI-nek Szabó György vezérigazgató. Mintegy hetven médiumuk kevesebb mint 10 százaléka lehet bármilyen módon érintett az ügyben.
Konkrét médiumok említése nélkül annyit mondott, már csoportosították, mely orgánumok eladását, kiszervezését tartják elképzelhetőnek, és "nemsokára" megkezdik a tárgyalásokat az érdeklődőkkel. Ebben a kérdésben a Sanoma Budapest "igencsak kreatív" – jegyezte meg, hozzátéve, nem zárkóznak el sem eladástól, sem vegyes vállalat alapításától, sem attól, hogy kiszervezzék a kiadói tevékenységet.

Szabó György azt is elmondta, a hirdetők érdeklődése elmozdult a heti, kétheti magazinok felé, ennek köszönhető, hogy a főleg ilyen lapokat kiadó Sanománál csak 6-8 százalékos a visszaesés érzékelhető, míg a glossy-k (életmódmagazinok, mint a Cosmopolitan vagy a Playboy) esetében akár 30-40 százalékos visszaesésekre is számítani kell.

A piaci információk szerint tavaly 26 milliárd forintos forgalmat elkönyvelő legnagyobb hazai magazinkiadó vezetője konkrét számadatok említése nélkül annyit mondott a vezérigazgató: a tavalyi évet "igen szép nyereséggel" zárta a Sanoma, és ebből tudtak tartalékot képezni a válság okozta profitcsökkenés idejére.

Másképp látja viszont a glossy piac jövőjét a válság ellenére Margaret Ann Dowling, a Marquard Média ügyvezetője. Véleménye szerint a férfilapok piacán ugyan látható némi hirdetési bevétel-csökkenés, de ez kevésbé érinti a Marguard Média lapjait, például a Playboyt. A női glossy lapok esetében pedig a válság hatása sokkal kisebb, hiszen a válság által leginkább sújtott autó- és bankszektor inkább a férfi magazinokban hirdet.
"Decemberben minden eddiginél több hirdetést adtunk el a Playboyba, idén új havilapot indítunk, a válság egyelőre nem érint minket, mivel a reklámozók kifejezetten keresik a magas státuszúakat elérő felületeket" – tett hozzá Dowling.
(www.index.hu – Gazdasági Rádió)