Kategória: Aktuális.

A konferencia idei ülésén, melyet február 13-15 között rendeztek meg Prágában, az Európai Bizottság díjakkal jutalmazta a kimagasló iskolai eTwinning projekteket.

A konferencia előestéjén Figel’ biztos a következő magyarázatot adta az eTwinning 2009-ben játszott fontos szerepére: "2009 az innováció és a kreativitás éve, így különösen alkalmas arra, hogy megünnepeljük az eTwinning program, mint az oktatásban megnyilvánuló kreativitás egyre növekvő sikerét. Támogatnunk kell az oktatásban jelentkező innovatív megközelítéseket, hogy javíthassuk Európa iskolarendszereinek minőségét és hatékonyságát, és segítsük a fiatal európaiakat felkészülni a jövő társadalmára és gazdasági rendszerére."

A konferencia csúcspontja az a díjátadó ünnepség volt, amely során a 2007/2008-es tanév legjobb eTwinning-projektjei átvehették a nekik járó elismerést. Öt kategóriában került sor díjátadásra, ezek közül három életkor szerinti (4-11, 12-15, 16-19 évesek korcsoportja), egy ismereti terület szerint (matematika és természettudományok), míg az ötödik kategória, melynek különdíját a francia soros elnökség szponzorálja, a francia nyelvhasználat legjobb projektjének szól.

A magyar részvétellel létrejött projekt a 16-19 évesek kategóriájában bizonyult a legjobbnak. A The Pizza Business Across Europe elnevezésű projektben hazánkból Margittay Lívia, a nyíregyházi Sipkay Barna Kereskedelmi, Vendéglátóipari, Idegenforgalmi Középiskola, Szakiskola és Kollégium tanára és csapata dolgozott együtt a külföldi partnerekkel. A munka két részből állt. Először azt vizsgálták, hogy az elmúlt ötven évben, hogyan változtak étkezési szokásaink, illetve miként alakult át ételeink ízvilága. A második fázisban a diákok beindították saját virtuális vállalkozásukat.
A projektről további információkat az alábbi weblapokon talál:
• www.pizzabusiness.altervista.org
• http://www.youtube.com/watch?v=cpy8YfgqYT4
• http://www.youtube.com/watch?v=hyXtcHTKIsk

A zsűri az értékelésnél elmondta: "A projekt kétség kívül nagy hatást gyakorolt mind a résztvevő, mind az eTwinning közösségre. A diákok feladatainak nagy része gyakorlati munkával járt, így megismerhették a projekt folyamatát az ötleteléstől egészen a tényleges megvalósításig. A gyakorlatias oktatás egy újfajta szemléletmód, ami ebben az esetben jelesre vizsgázott."
(BrandTrend)