Kategória: Aktuális.

A közvetlen reakciót elváró hirdetők nem igazán jelennek már meg ebben a szegmensben és a válság hatására tovább erősödik a teljesítmény mérésének igénye.

A piac a recesszióban elvárja, hogy tudja mérni a ROI-t, vagyis a befektett pénzért cserébe érkező bevételt, ezt pedig csak úgy lehet, ha vannak visszajelzések a hirdető felé a teljesítményről méghozzá úgy, hogy az rendesen kapcsolható legyen valamilyen pénzt jelentő akcióhoz. Ez persze nem jelenti azt, hogy a banner haldokolna, továbbra is szépen növekednek az ide csoportosított költések, csak a relatív szerepe csökken. Angliában 28%-ról visszament 21%-ra. Nem kell nagyot tippelni, a kereső hirdetések és az affiliate rabolják le.

A tartalomszolgáltatóknak a banneres hirdetések elértéktelenedésével kell szembenézniük, mivel egyrészt más online szereplők is kanibalizálják, illetve a rendelkezésre álló felületek száma is rohamosan növekszik. Egyre több hálózatépítő és egyéb oldal küzd azért, hogy náluk legyen letéve a hirdetés.

A jövő azonban még ennél is érdekesebb. Az elemzők szerint amennyiben a display piac felül tud kerekedni a mostani beidegződéseken, képes elmenni a viselkedés alapú hirdetés megjelenés irányába és tovább erősödik a mozgóképes piac online – akár videó megosztás, akár IpTV, akár még egy új felívelést is megélhetünk.
(http://doransky.hu/?p=1539)