Kategória: Aktuális.

A 2008 decemberében lezárult négy hónapos regionális kampány célja az volt, hogy erősítse a Viasat History ismertségét a kelet-közép-európai régió országaiban, és hangsúlyozza a csatorna fő üzenetét, vagyis azt, hogy a történelem életünk minden pillanatában körülvesz minket. A kommunikáció elsősorban a 40-49 éves, illetve a 18-49 éves régióban élő férfiakat célozta.

A Magyarországon, Csehországban, Lengyelországban és Romániában zajló kampány koncepciója a régió országainak azon közös vonására épült, hogy ezek az államok a hidegháborús időszak alatt mind a keleti blokkba tartoztak, így minden fővárosban van olyan, a nagyközönségtől elzárt, és a közelmúlt történelméhez szorosan kapcsolódó helyszín – például földalatti bunker, óvóhely – amelynek történelmi jelentősége, atmoszférája illik a Viasat History karakteréhez. Ezekben a városokban a közelmúlt története majd’ minden utcasarkon visszaköszön és nem biztos, hogy a járókelők  tudatában vannak ennek. A koncepcióval a Viasat History és a Próbakő munkatársai igyekezték erősíteni  a történelmi tudatosságot, hiszen  régiónkban ez a városi lét természetes része.

"A budapesti, prágai, varsói és bukaresti helyszíneken rendhagyó történelemórát szerveztünk középiskolásoknak, amelyen a diákok mellett – a csatornának köszönhetően – a sajtó képviselői is bejuthattak egy-egy olyan helyszínre, amelynek létezéséről korábban csak a beavatottak tudtak" – mondták el a Viasat History munkatársai. A Próbakő, illetve külföldi partner-ügynökségeinek tanácsadói olyan helyszíneket javasoltak, amelyek környékén  számos városlakó megfordul nap mint nap, miközben a hely történelmi jelentősége, léte mégis homályban maradt – olyan helyszínek ezek, amelyek útikönyvekben nem szerepelnek, emléktábla nem jelöli őket.

A kreatív koncepció a Próbakő Kommunikáció és a Carbon Group közös munkája. A régió országaiban a kampány kivitelezése a Próbakő Kommunikáció irányítása mellett helyi Worldcom PR-ügynökségi partnerek bevonásával zajlott.

A kampány magyarországi lebonyolítását a Próbakő Kommunikáció intézte. A budapesti helyszín, a Rákosi-bunker (vagy más néven az "F4-es objektum") jelenleg is a polgári védelem felügyelete alatt áll, és  látogatását szigorúan szabályozzák. A kampánynyitó budapesti rendezvényt szeptember 11-re időzítették, így az óvóhelyen zajló esemény különös aktualitást kapott. A tematikus eseményeket Prága kivételével minden helyszínen teaser-meghívókkal harangozták be a sajtónak. A budapesti újságírók például "uránmentes ásványvizet" kaptak, amelynek címkéjén a "szeptember 11-én jól jöhet" felirat szerepelt.

Az elektronikus hírműsorokban, napilapokban és online portálokon széles körben megjelent beszámolók minden országban tökéletesen elérték a célcsoportot, így a Próbakő Kommunikáció és a Viasat History nagy sikerrel érte el őszi kommunikációs céljait. A budapesti rendezvény közel 3 millió médiakontaktust ért el.
(BrandTrend)