Kategória: Aktuális.

A svéd részleg eladásáról nyilvánvalóan azért született döntés, hogy a GM elszántságát demonstrálja a kongresszus előtt, de egyéb részleteket még nem tudunk, ahogy azt sem, hogy az évekkel ezelőtt nagyrészt leépített egykori autógyártót hogyan és kinek tudnák átadni.

Az egykor önálló Saabból mára ugyanis eléggé kevés maradt. Van ugyan egy viszonylag korszerű autógyár Trollhattenben, és egy jól csengő márkanév, de a fejlesztőrészleg lényegében megszűnt: a jövő Saabjainak tervezése az Opelnél folyik, és a jelenleg gyártott modellek is a General Motors főegységeire épülnek. Így egy új tulajdonosnak vagy újra fel kellene építenie a cég fejlesztési kapacitását, vagy magának is járatosnak kellene lennie az autótervezésben. A legtöbb nagy autógyártónak azonban ugyanolyan problémái vannak, mint a GM-nek, azaz aligha lesz pénze épp most a Saab felvásárlására. Ráadásul a Saab jelenlegi modellpalettája csupán két típusból áll, és ezek sem mondhatók igazán korszerűnek: 9-5-ös 11 éve van piacon, de már a 9-3-as is elmúlt öt éves.
Mindenesetre a GM-nek mindenképp tartania kell magát az ígéretéhez, ha látni szeretne valamit abból a 25 milliárd dollárból, amit az amerikai kormányzat a helyi autóiparnak ígért 2009-re, így meg kell szabadulniuk a Saabtól.
(www.index.hu)