Kategória: Aktuális.

Idén nyáron több mint ezer marketing vezető nyilatkozott a Linea Directa Communications megkeresésére arról, hogy cége milyen feladatokra, és milyen direkt elérési eszközöket használ. A CATI (Computer Assisted Phone Interviewing, számítógéppel támogatott telefonos lekérdezés) módszerrel végzett felméréssel öt ország, a Cseh és a Szlovák Köztársaság, Románia, Lengyelország és Magyarország szakemberei találkozhattak.

"Az volt a célunk, hogy tükröt tartsunk a mai direkt marketing gyakorlat előtt, megmutassuk alakulását, használhatóságát és mérhetőségét a régión belül több iparágban is. Az eredmények nem kifejezetten meglepőek, kiemelik a direkt marketingben rejlő óriási lehetőségeket." – mondta Duško Kos, a Linea Directa Communications nemzetközi elnök-vezérigazgatója a felmérés értékelésekor.

Az eredmények egyértelműen arra utalnak, hogy a vállalkozások többsége méri a direkt marketing (DM) hatását és felismeri jelentőségét új ügyfelek szerzése céljából, valamint az ügyfelek elégedettségének és hűségének növelésében.

Ugyanakkor azt is megállapíthatjuk, hogy a cégek jelentős részének kicsi az adatállománya és csak kevés DM csatornára hagyatkozik. Az is nyilvánvalóvá vált, hogy csak töredékük szervez ki operatív DM feladatokat ügyfélkapcsolati központokba.

Magyarország ebből a szempontból sereghajtó az öt résztvevő ország között: hazánkban -Romániához hasonlóan – kevesebb mint feleannyi vállalkozás (17,77%) keres külső partnert DM tevékenységeihez, mint a Cseh Köztársaságban (43,5%), Szlovákiában (42,98%) vagy Lengyelországban (39,26%). Talán meglepő, de az outsourcing-ot választó cégek esetében nem a telefonos értékesítés, hanem az ügyfélszolgálat (65%) a legnépszerűbb kiszervezett feladatkör nemzetközi szinten.

Összesítve és Magyarországon is az e-mail és az Internet bizonyult a legnépszerűbb DM csatornának. Az ügyfélkommunikációhoz használt eszközök közül a katalógus a második legkedveltebb hazánkban, míg az öt országban – egy hajszállal lemaradva a címzett reklámküldemény mögött – a harmadik helyen végzett.

"A felmérés megmutatta, hogy a vállalatok ismerik és értik a direkt marketing folyamatok kiszervezésének előnyeit. A mai bonyolult gazdasági helyzetben arra számítunk, hogy a vállalkozások még intenzívebben fordulnak ebbe az irányba." – mondta Anko Reijnders, a magyarországi Linea Directa Communications ügyvezető igazgatója.
(BrandTrend)