Kategória: Aktuális.

A hagyományos Pepsinél egy sima mosolyra, a Diet Pepsinél egy szűk vigyorra, a Pepsi Maxnál pedig nevetésre áll majd a fehér rész jelképezte száj.

Mindez "stratégiai lépés abban, hogy a Pepsi kulturális vezetővé váljon, és átváltoztassa az üdítőital-kategóriát" – mondta az Advertising Age-nek Frank Cooper márkákért felelős elnökhelyettes. "Ahogy a hagyományos tömegmarketing felől a mai kultúra felé haladunk, visszahozhatjuk a márka emberi oldalát – a dizájnban éppúgy, mint a fogyasztók bevonása révén. Az élettelibb és dinamikusabb logó hatalmas lépés a megfelelő irányba."

Az Advertising Age által megkérdezett szakértők szerint egymillió dollárnál is többe kerültek az Omnicom holding egyik kisebb, a Pepsinek gyakran dolgozó ügynöksége, az Arnell Group által végzett dizájnmunkák. Ennek sokszorosába kerül viszont majd lecserélni a logót az összes felületen, teherautóktól az italautomatákon át a táblákig.

Az új logó a Pepsi 11. logója a márka 110 éves történetében – ebből öttel az utóbbi 21 évben álltak elő. 
 
A logóváltás csak az első lépés a kommunikációs fordulatban, teljes körű kampányt viszont csak 2009-re ígért az Advertising Age-nek nyilatkozó elnökhelyettes. "Ha megnyomjuk az indítógombot, akár szereted, akár gyűlölöd, biztosan tudni fogod, hogy a Pepsi nyomul a piacon" – bizakodott Frank Cooper.

A brit Marketing szaklap úgy tudja, a globális kampányra 1,2 milliárd dollár – csaknem kétszázmilliárd forint – jut majd, azaz a Pepsi komolyan áldoz arra, hogy a gazdasági válság miatt a fő nyugati piacokon várható fogyasztói depresszió során erősítse a pozícióit.

Az angol és amerikai szaksajtó által globálisként beharangozott ráncfelvarrás ugyanakkor nem érinti a magyar piacot – tudta meg a Kreatív Online Mikola Tamástól, a magyar Pepsi-forgalmazó Fővárosi Ásványvíz és Üdítőipari Zrt. senior brandmenedzserétől. "Ami a magyar piacot illeti: a Pepsi jövő évi stratégiájának fontos része a márka értékeire építő és azt erősíti nagyszabású kommunikáció, ennek azonban nem része új logó bevezetése” – tette hozzá.
(www.kreativ.hu)