Kategória: Aktuális.

Az Európai Unió szakmai szervezeteit tömörítő EuroCommerce kezdeményezésének célja, hogy ráirányítsa a figyelmet a kereskedelem gazdasági szerepére, fontosságára, a vásárlók mindennapjait átszövő technikai fejlődésre, az ágazatot jellemző gazdasági mutatókra.

Az Európai Kereskedelem Napja a hagyományteremtő kezdeményezés nyomán minden év novemberének ötödik napján kerül megrendezésre Magyarországon és az Európai Unió több tagországában egyaránt.

Ez évben a rendezvény szakmai védnökei Bajnai Gordon nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter és Szűcs Erika szociális és munkaügyi miniszter.
A rendezvény lehetővé teszi a kereskedelem eredményeinek és a legidőszerűbb kereskedelmi problémáknak – sajtónyilvánosság előtti – megvitatását, a szakmai közélet kiemelkedő személyiségei, az érdekképviseleti szervezetek vezetői, valamint állami vezetők részvételével.
Az Európai Kereskedelem Napján a résztvevők az alábbi témákról váltanak szót a Budapesten megrendezésre kerülő szakmai fórumon:

– a szakma két évtizedes mérlegének értékelése: mit adott, ad, és képes adni a jövőben a kereskedelem az országnak, milyen eredményeket mutathat fel,
– a fogyasztók és a kereskedelem kapcsolata,
– szakképzés, az oktatás helyzete a kereskedelemben, a vásárlót kiszolgáló alkalmazottak helytállása.

A rendezvény programjának keretében a kiemelkedő eredményeket elért magyar kereskedők, a szakmai érdekvédelmi szervezetek javaslatai alapján idén is magas szintű állami és szakmai kitüntetésben részesülnek: átadásra kerülnek Klauzál Gábor Díjak és Miniszteri Elismerések, valamint a VOSZ által alapított Magyar Kereskedelemért Nagydíj is.

Az Európai Kereskedelem Napja rendezvény a vásárlókhoz is szól. A rendezvényhez csatlakozó kereskedők azzal is felhívják a figyelmet az eseménysorozatra, hogy az Európai Kereskedelem Napja emblémájával ellátott üzletekben különféle árengedmények, ajándékok, játékok és nyereményakciók várják őket. A szakmai szervezetek célja, hogy a vásárlók a lehető legtöbb alkalommal elégedetten távozzanak az üzletekből, ezért is fogtak össze a következő üzenettel: „Együtt a vásárlókért”.

A programokról egyéb információk: www.kereskedelemnapja.hu
(BrandTrend)