Kategória: Aktuális.

A tranzakció illeszkedik a francia tulajdonú csoport nemzetközi stratégiájába: az OTP Garancia Biztosítót februárban, a román Asiban S.A.-t áprilisban, míg a török Güven Biztosítót júliusban felvásárló Groupama az intenzív belső növekedésén kívül a nemzetközi jelenlétének erősítésére is kiemelt hangsúlyt fektet.

A STAR 29%-os piaci részesedésével a nem-életbiztosítási szektor legnagyobb szereplője Tunéziában, míg az életbiztosítási szegmensben 5%-kal a kilencedik helyen áll a biztosítók rangsorában. A 2007-ben 121,3 millió eurós díjbevételt és 3,4 millió euró adózás utáni eredményt elérő, 660 alkalmazottat foglalkoztató vállalat többségi tulajdonosa a tunéziai állam: a kormány és a különböző állami vállalatok a biztosító részvényeinek összesen 60%-át birtokolják. Tunéziában a STAR rendelkezik a legszélesebb értékesítési hálózattal: 11 saját fiókirodával, valamint 146 ügynökkel és 16 nem kizárólagos brókerrel dolgozik.

A STAR meghatározó szereplője az 1995 óta évről-évre 10%-os növekedést elérő, 458 millió euróra nőtt tunéziai biztosítási piacnak, amelynek intenzív növekedése várhatóan a következő 15 évben is folytatódik és amelynek a jelenlegi penetrációja (a biztosítási díjbevétel aránya a GDP-hez viszonyítva) 1,95 %. A világviszonylatban is figyelemre méltó tranzakció lehetővé teszi, hogy a Groupama az immár 11 országban jól bevált szakmai gyakorlatára támaszkodva meghatározó szerepet játsszon a dinamikusan fejlődő biztosítási piacon.

A tulajdonosok megállapodása szerint a Groupama aktív szerepet fog vállalni a STAR irányításában, ezáltal a tunéziai biztosító profitálhat a Groupama szakértelméből, nevezetesen a vagyonbiztosítási módozatok precíz kockázat-elbírálási politikájából (különös tekintettel a gépjármű-biztosításokra, ugyanis ez a szegmens teszi ki a STAR díjbevételének 43%-át és Franciaországon kívül a Groupamának ez a vezető biztosítási ágazata). A Groupama elősegíti a STAR életbiztosítási üzletágának fejlődését is, amely szegmens ma már a biztosítási piac 10%-át jelenti, továbbá támogatást nyújt a sokcsatornás értékesítési rendszer és a számítógéppark korszerűsítéséhez.
(BrandTrend)