Kategória: Aktuális.

A negyedév végén a Pannon aktív kártyákra vetített piaci részesedése 33,27 %-os volt, ami 0,27 százalékpontos csökkenést jelent 2008 első negyedévéhez képest. A számlás előfizetők aránya ugyanakkor 41,3 százalékra nőtt az első negyedév végi 40,5 százalékról.

"Meggyőződésünk, hogy Magyarország fejlett piaccá vált, ahol egyre inkább nőni fog a számlás előfizetések és az innovatív új szolgáltatások iránti igény. Emellett ügyfeleink körében továbbra is kiemelkedő népszerűségnek örvendenek mobilinternetes megoldásaink, és nagy lehetőséget látunk hálózatunk, szolgáltatásaink minőségének további fejlesztésében annak érdekében, hogy megfelelhessünk az egyre növekvő igényeknek" – mondta el az eredmények kapcsán Ove Fredheim, a Pannon vezérigazgatója.

Az alacsonyabb végződtetési és roaming díjak miatt a Pannon árbevétele 1 milliárd forinttal csökkent, a forintban számított egy főre jutó havi mobil árbevétel (ún. "blended ARPU" index) pedig 6 százalékkal mérséklődött az előző év hasonló időszakához képest. Ezt a csökkenést részben ellensúlyozta a nagyobb ügyfélkör és a mobil szélessávú internet-szolgáltatásokból származó árbevétel. Az alacsonyabb értékesítési költség kompenzálta az árbevétel visszaesését, így az értékesítés bruttó eredménye emelkedett.
Az EBITDA 640 millió forinttal haladta meg a 2007 második negyedévi szintet, mivel az értékesítés bruttó eredménye nőtt, a működési költségek pedig csökkentek. A működési költségek mindkét időszakban tartalmaznak bizonyos egyszeri korrekciós tételeket, melyeket  nem számítva a 2008 második negyedév üzleti eredménye értékcsökkenés előtt nem változott jelentősen az egy évvel korábbi értékhez képest.
Az első félévi 8,3 milliárd forintos beruházások értéke a mobil szélessávú, azon belül is főként a 3G/HSDPA beruházások miatt meghaladta az előző évi szintet. 
 
"Örömünkre szolgál, hogy mind az EBITDA, mind pedig az üzleti eredmény szintjén stabil növekedésről számolhatunk be. A Pannon tovább bővíti értéknövelt szolgáltatásainak portfólióját: 2008-as beruházásainkat a mobil szélessávú (3G/HSDPA) technológiára koncentráljuk. Arra számítunk, hogy a mobilinternet beépül a mindennapi életbe, és elkötelezetten törekszünk arra, hogy ügyfeleink érdekében továbbfejlesszük az ehhez szükséges műszaki hátteret és szolgáltatási színvonalat" – nyilatkozta Ove Fredheim.

                                 2008. I.n.év  2007.II. n.év   2008.I.f.év  2007. .f.év   2007.teljes év
Árbevétel (millió Ft)       46 174         47 216          91 132         93 759        192 547
EBITDA (millió Ft)         19 132        18 494           38 056         37 483          77 058
EBITDA ráta                 41,4%         39,2%           41,8%          40,0%          40,0% 
EBIT (millió Ft)             13 870         13 019           27 491         26 538         55 441
CAPEX (millió Ft)           5 101           2 928            8 254           4 381         14 822
Előfizetők száma az időszak végén (ezer)       
                                    3 414           3 197            3 414           3 197            3 378 
ARPU-index (Ft)            4 297           4 586            4 227           4 580            4 630
 

(BrandTrend)