Kategória: Aktuális.

A Vodafone ügyfelei a hirdetések megjelenésének köszönhetően új és/vagy kedvezőbb árú (esetenként ingyenes) szolgáltatásokkal találkozhatnak, a hirdető márkák interaktív környezetben, esetenként saját tartalommal érik el célközönségüket.

Évek óta mindenki beszél róla, előadásokat tartanak róla minden konferencián, mégsem vezette be eddig senki a mobilmarketinget.

Az Egyesült Államokban 2007-ben az Internet reklámköltés 19.5 milliárd dollár volt, míg a mobil reklámköltés 1.4 millió dollár. Ezt a költést 2011-re 14.4 millió dollárra bescsülik, ami a teljes piac 5%-a.

A Vodafone itthon nemzetközi tapasztalatok alapján idul, külföldön már 13 országban vezették be.
"A mobiltelefon az egyik legszemélyesebb eszközünk, ezért kockázatos vállalkozás. A Vodafone büszke arra, hogy elsőként lépett be erre az új piacra, és bízik benne, hogy Magyarországon egységes szabványokkal a többi hazai mobilszolgáltató is hamarosan megjelenik – mondta Nagy Bálint kommunikációs igazgató.

A magyar piacon a kezdeményezésben olyan jól ismert márkák vesznek részt, mint a Citroën, Coca-Cola, Nivea és az OTP Bank. A program szakmai támogató partnere az Omnicom Media Group.

"A NIVEA – nak is egy felfedezés a mobilreklám világa. Elsősorban a férfiak tudatában szeretnénk „elültetni” a márkát és a nyújtott tartalom révén pozitív emlékeket csatolni a márkához!  Leginkább azért tartjuk jónak még így „látatlanban” is, mert maximálisan egyezik a mobilon internetezők csoportja a NIVEA FOR MEN célcsoportjával. Tavasszal bevezetésre került NIVEA DEO SPORT termékünk a központi alakja a kampánynak, melyhez a már magyar piacon kapható NIVEA SPORT tusfürdőnket kapcsoltuk, bízva a szinergiákban. A SPORT dezodor neve adja a kapcsolatot az Olimpiához, így napi, friss Ötkarikás híreket szállítunk majd azoknak, akik regisztrálnak SMS-ben vagy MMS-ben." – mondta Tajta Ágnes a NIVEA For Men és deo termékmenedzere.

Spielmann Katalin a Coca-Cola média menedzsere: "A mobil olyan innovatív kommunikációs csatorna, ahol jelenleg még kevesen vannak jelen. A mobiltelefon személyes eszköz, ugyanakkor a telefonáláson túl sok egyéb szolgáltatásra használjuk, így az online kommunikáció egyik hasznos eszköze is egyben. Fontos megjegyezni azt is, hogy a hirdetés nem öncélú, a kampány részeként tartalomszolgáltatás is történik, ami értékes a felhasználóknak."

A C5-ös kampánnyal, kombinált információkkal és pl.tesztvezetéssel indul az új csatornán a Citroen. "Direkt, személyes és jól célozható. Sokkal nyitottabb a célcsoport." – mondta Tóth Ráka a Citroen hirdetési vezetője.

Globális előrejelzések szerint a mobil hirdetés a következő évtizedek jelentős médiapiaci szereplőjévé válik – különös tekintettel a web, keresés és TV/video tartalmakra.
(BrandTrend)