Kategória: Aktuális.

A szakmai zsűri döntése alapján a „Legjobb kreatív hirdetés” kategóriában, Kenneth Cole hirdetése, míg a „Legjobb integrált hirdetés” kategóriában a Nokia brazíliai kreatívja lett az első helyezett.

Az utóbbi években az MGCA-ra leadott szavazatok alapján a díj, mára a legnagyobb nemzetközi hirdetési versennyé nőtte ki magát, amelyen közvetlenül a fogyasztók szavazhatnak. A verseny első körében helyi szinten egy zsűri választotta ki a tíz legjobb kreatívot, majd a második, globális fordulóban már a Metro 21 tagországának olvasói szavazhattak a http://www.metrocreativeawards.com/ oldalon az egyes országok legjobbjaira. A harmadik fordulóban egy globális zsűri választotta ki a kategóriák győzteseit. Az integrált kategória indulói az első forduló után egyenesen a harmadikba jutottak, az egyes kampányok komplexitása miatt.

Kenneth Cole, a 2008 februári Fashion Week-re tervezett kampányában, New York-ban megjelent 4 oldalas wrap hirdetése, a megszokottól eltérő szemléletű koncepciójával aratott sikert kategóriájában.

Jumper_layout

kenneth_cole3_mgca


A „Mindannyian más cipőben járunk” (We all walk in different shoes) címmel futott kreatívon, „nem szokványos” modellek, hanem például paraolimpikon atléta vagy éppen meleg házaspár gyermekével látható. Kenneth Cole, a Metro Fashion Week-re időzített megjelenésével átütő sikert ért el kampányában, amellyel így a Metro valamennyi aktív olvasóját, a fiatalokat és a divat után érdeklődőket egyaránt elérte. A hirdetés a hagyományos Metro újságot betakarva, egy dupla fedő oldalon jelent meg. (Média és kreatív ügynökség: Kenneth Cole)

A nemzetközi zsűri szavazatai alapján a legjobb integrált hirdetés címet a Nokia, Brazíliában megjelent címlapja nyerte el.

nokia__mgca

A Nokia egy integrált, TV hirdetéssel kombinált megjelenéssel vezette be új GPS-el szerelt készülékét. A napi 150.000 példányszámú Metro hírújság 90%-a előre meghatározott, fix helyeken jut el az autókban ülőkhöz Sao Paulo városában, a Nokia pedig ezt a terjesztési rendszert kiválóan építette be kampányába. Összesen 96 féle borítót gyártottak, valamennyit „Te most itt állsz” üzenettel, amelyet a város különböző, előre  meghatározott pontjain osztottak szét. 7 nap alatt, 120 terjesztő segítségével, így mind a 96 borítóváltozat (átlagosan 1000db újság) eljutott az azon a ponton áthaladókhoz. Az akcióban elért olvasók – az ügynökség felmérése szerint – folyamatosan azt kérdezgették, hogy „hogyan lehetséges ez?” (Média és kreatív ügynökség: JWT)

A Metro International idén saját maga által eladott hirdetéseinek számára létrehozott egy különálló kategóriát. A legjobb integrált központi hirdetés-ben a 20th Century Fox, „JUMPER” (Hipervándor) című mozifilm hirdetése végzett elsőként.  A reklám kreatív koncepciója a film főszereplőjének speciális képességéhez kapcsolódik, amely a térben való „ugrást” szimbolizálja. A Metro hírújságot egy dupla rétegű hirdetési füzetbe húzták bele, amelynek a borítóján középen a film főszereplőjének alakja lett körbestancolva, így középén a kivágott lyukon keresztül láthatjuk a film főhősét, akit lapozáskor már egy teljesen más környezetben találunk, ezzel szimbolizálva a térben való ugrást. Megjelenések: Spanyolország, Hollandia, Belgium, Oroszország, Svédország, Egyesült Királyság. (Kreatív ügynökség: Metro International; Média ügynökség: közvetlenül a hirdetőtől)

A nemzetközi zsűri tagjai:

– Marc Malovany – Ügyvezető igazgató, ALCANCE / Kinetic, Latin-Amerika és a karib-tengeri térség felelőse 
– Nikki Mendonca – Elnök, OMD EMEA 
– Beatriz d’Antin – Nemzetközi kapcsolatok igazgató, MPG Group
– Julie T. Chan – Nemzetközi kapcsolatok igazgató, JOHNSON & JOHNSON
– Dan Cresta – Stratégiai igazgató, Naked Communications

A döntőbe jutott nyertesek munkái a http://www.metrocreativeawards.com/ oldalon tekinthetők meg.

A magyarországi indulók részéről idén sajnos nem ért el magyar hirdetés dobogós helyezést az MGCA-n. A helyi fordulót megnyert Citibank hirdetését és az integrált kategóriában nevezett pályázatokat (Danone, GM, Vodafone) a Metro Magyarország egy gratuláló hirdetésben jelentette meg.

Az idén Magyarországon 10. születésnapját ünneplő Metro egy különleges kategóriát is beépített a versenybe. Itt a 10 év alatt megjelent legjobb hirdetések versengtek, amelyek közül május 26-án egy magyar szakemberekből álló zsűri választotta ki azt a hirdetést, amely elnyerte a „10 év legjobb hirdetése” címet. A szakmai zsűri végül két hirdetésnek ítélte oda a címet, mivel két olyan munkát is találtak, amelyek kivitelezése magas színvonalú és egyaránt kreatív is volt.

A „10 év legjobb hirdetése” kategória nyertesei:
 
1999. november: Vodafone Magyarország Zrt., 9 hirdetésből álló bevezető kampánya

2001. augusztus: Matáv, fekvő fél oldalhirdetés

(BrandTrend)