Kategória: Aktuális.

A verseny szabályzata értelmében ez azt jelenti, hogy a következő, globális fordulóban ez a hirdetés képviseli Magyarországot. A forduló végén egy nemzetközi zsűri jelöli ki kategóriánként azt a kettő díjazottat, akik elnyerik a 2008-as év Metro Global Creative Awards díját. A verseny fénypontjaként, június 27-én a gyönyörű portugál fővárosban, Lisszabonban egy ünnepélyes ceremónián derül majd ki, hogy ki nyeri el "A világ legkreatívabb, Metróban megjelent hirdetése" MGCA 2008 Grand Prix címet.

A Metro Global Creative Awards (MGCA) a Metro nemzetközi hirdetési versenye, mely 2008-ban már negyedik alkalommal kerül megrendezésre. A szervezők a világ 20 országából idén is több ezer olvasó részvételére számítanak. 

Az idén Magyarországon 10. születésnapját ünneplő Metro egy különleges kategóriát is beépített a versenybe. Itt a 10 év alatt megjelent legjobb hirdetések versengtek, melyek közül május 26-án egy magyar szakemberekből álló zsűri választotta ki azt a hirdetést, amely elnyerte a „10 év legjobb hirdetése” címet. A szavazás két körben zajlott. Az első körben az 1998. és 2004. között megjelent hirdetésekből a zsűri pontozással választott ki évenként 1-1 hirdetést, amelyek bekerültek a döntőbe. A 2005-ben, 2006-ban, 2007-ben megjelent, a Metro Global Creative Awards globális hirdetési versenyen, a hazai olvasók szavazatai alapján a legjobb hirdetések egyenesen a 2. fordulóba jutottak.

A szakmai zsűri tagjai:
Balog Olga, MC MediaCompany
Fabricius Gábor, Republic of Art Reklámügynökség
Havasi Raymond, Havasi Budapest
Márkus Krisztina, McCann Erickson
Megyer Örs, ÖRT
Róna Márta, OMD
Hivatal Péter, Metro napilap

A döntőbe jutott hirdetések:
1998. Ericsson Technika Kft., juniorhirdetés
1999. Vodafone Magyarország Zrt., bevezető kampánya
2000. Vivendi Telecom Hungary, panoráma juniorhirdetés
2001. Matáv, fekvő fél oldal
2002. Vodafone Magyarország Zrt., fekvő fél oldal
2003. Pannon GSM Távközlési Zrt. (Djuice), panoráma csík
2004. Pannon GSM Távközlési Zrt., álló fél oldal és követő juniorhirdetés

Egyenesen a döntőbe jutott korábbi MGCA nyertesek:
2005. Unilever Magyarország Kft. (Lipton), címoldali szalag (nagy)
          Hewlett-Packard Magyarország Kft., wrap
2006. Budapest Bank Nyrt., post it
          Pannon GSM Távközlési Zrt., címoldal
2007. GTS Datanet Távközlési Kft., Yo Neked kampány
          Magyar Televízió Zrt., hátsó borító

A szakmai zsűri végül 2 hirdetésnek ítélte oda a „10 év legjobb hirdetése” címet, mivel 2 olyan munkát találtak, amelyek amellett, hogy nagyon kreatív ötletet valósítottak meg, kivitelezésük is magas színvonalú volt.

A „10 év legjobb hirdetése” címet elnyert 2 hirdetés:
1999. november Vodafone Magyarország Zrt. 9 hirdetésből álló bevezető kampánya
2001. augusztus Matáv fekvő fél oldal hirdetése

A szervezők gratulálnak a nyerteseknek, a díjazott hirdetések a www.metrobusiness.hu oldalon tekinthetők meg.
(BrandTrend)