Kategória: Aktuális.

Véget ért a Magyar Fogyasztó 2008 konferencia, melyet a Magyar Fogyasztó Platform szervezett június 10-11-én, Budapesten az Európa Kongresszusi Központban. A résztvevők az elmúlt két napban egy, a hagyományostól eltérő, interaktivitásra késztető előadásokkal teletűzdelt, jó hangulatban eltelt konferencián mélyíthették a fogyasztókkal kapcsolatos ismereteiket.

Az első napon, a magyar fogyasztó jellemrajzának különböző aspektusaira hívták fel a figyelmet a neves előadók. Szó esett a magyarok immár egyre erőteljesebben jelentkező múltidézési szokásáról és ennek valószínűsíthető okáról, hogy jelenleg Magyarországon a lakosság  kevesebb mint 60%-a gondolja, hogy boldogan élünk. 

Csernus Imre szemléletes és provokatív „rendelésén” fény derült arra, hogy mi történik az érzelmi konfliktusokat fel nem vállaló magyar fogyasztóval, aki fejét homokba dugva könnyű támadási felületet biztosít azt őt érzelmi alapon meggyőzni kívánó márkáknak.

A második napi előadásokból azt is megtudhattuk, hogy csak érzelmi impulzusokat használni a mai, illetve a jövőbeni kampányokban valószínűleg már nem lesz elég. Hiszen amennyiben egy márka szeretné a fogyasztót megfogni, akkor élményt kell adnia, érzelmi kötödést kell kialakítania. Ezen törekvéseknek köszönhetően, hosszú évtizedek munkája után, akár ikonikus márkává is válhat, így immár egyszerű termék- vagy szolgáltatás cserén kívül többet tud majd adni a fogyasztónak. Például edukálhatja, akár környezetvédelemre is. A nevelt fogyasztó pedig valószínűleg tudását tovább adja, mivel a ma embere viselkedésének 90%-át másolja valakiről.

Mindezt és még nagyon sok minden mást, megtudhatott a két napon előadó hatvan szakembertől a rendezvényre érkező mintegy 200 részvevő. (www.magyarfogyaszto.hu)
(BrandTrend)