Az amerikai hálózat új külföldi piacok becserkészését állítja stratégiájának középpontjába az egyre vékonyabban teljesítő hazai helyett. Új külföldi kávézóik számát korábban 975-tel tervezték növeleni, ezt most 75-tel megfejelték – a múlt évben összesen 285 kávézót indítottak külföldön. A meghódítandó új piacok között Magyarországot és Lengyelországot – idézi a GlobeSt.com ingatlanos honlap Howard Schultz vezérigazgatót.
Az USA-ban hozzávetőleg 100 alulteljesítő kávézót bezárnak és erőteljesen megvágták belföldi terjeszkedési terveiket is. A korábbi 1600 helyett most csak 1175 új amerikai egységgel számolnak – tavaly 1077-tel bővült a lánc.
A Starbucks eredménye (2007)
Millió dollár
Egy évvel korábban/100
Bruttó bevétel
2800,0
117
Ebből kávéházak USA-ban
n. a.
99
Kávéházak külföldön
n. a.
105
Adózás utáni eredmény
208,1
102
Forrás: GlobeSt.com
A következő évben ezernél több új nyitást tervez a Starbucks. Ezzel párhuzamosan a belföldi terjeszkedést továbbra is lassítják, 2009-ben ezernél kevesebb amerikai egységet "helyeznek üzembe" – közülük mintegy 500-at működtetne közvetlenül a társaság.
(BrandTrend, www.origo.hu)