Kategória: Aktuális.

A felmérés a nemzeti statisztikai adatokat vette alapul, közel 150 ezer háztartást vontak be, és a penetráció mellett azt is kutatták, hogy a kor és a nem változásával hogyan változnak az internetezési szokások. Kiderült, hogy az 55 évnél idősebb férfiak harmada hetente legalább egyszer körülnéz a neten, míg a nőknél ez az arány csak húsz százalékos (ami három év alatt duplázást jelent).

A hagyományos betárcsázós netet is vizsgáló lista alapján 2007-re 54 százalékosra nőtt a penetráció a 2006-os 49 százalékról, de a szórás persze óriási. Bulgáriában például csak minden ötödik háztartásban van valamilyen netkapcsolat, míg Hollandiában tízből nyolc otthonban van kábel, adsl, 3G, vagy betárcsázós modem.

Ha csak a szélessávú kapcsolatot vesszük figyelembe, Románia áll a lista végén 8 százalékkal, aztán jön Bulgária 15-tel, Olaszország 25 százalékon áll, Szlovákia 27-es, Csehország 28-on, Franciaország 43-on, Németország 50-en, az Egyesült Királyság 57-en, Hollandia meg az élen 74 százalékkal. Magyarország a középmezőnyben foglal helyet 33 százalékos eredményével.
A felmérésből kiderül, hogy a júzerek harmada kapcsolt már valamilyen állományt emailhez, és negyedük részt vett már csetelésben. Tizenöt százalék használta telefonálásra a szélessávú kapcsolatot, és minden tizedik ember készített már saját weblapot.
Kiderült, amit eddig is tudtunk: a fiatalok szívesebben neteznek. A 16-24 évesek körében 80 százalék közelében van a penetráció, 25-54 év között 55 százalékos ez az arány, 55 és 74 között csak 25 százalékon.
(Index)