Kategória: Aktuális.

Hegyi Gyula  EP-képviselő módosító indítványára  a jogszabálytervezetbe beépült, hogy a digitális gazdaság előnyeiből a közszolgáltatók is részesüljenek.  Ennek részletes kidolgozása ugyanakkor további intézkedéseket igényel az EU és a tagállamok részéről.
A magyar képviselő rossz döntésnek tartja a reklámozás szabályainak felpuhítását. A jogszabály szerint 30 percenként lehet megszakítani a filmeket, híradásokat reklámmal. Még a fél óránál hosszabb gyermekműsorokat is megszakíthatja a reklám. A termékelhelyezést  (a hirdetni kívánt termék a televíziós produkció részeként jelenik meg például a történetbe bevont autó formájában)  a jogszabály több tekintetben korlátozza. Hegyi Gyulának és képviselőtársainak ugyanakkor nem sikerült elérniük, hogy a reklámok automatikus felhangosítását tiltsák meg a tévécsatornák számára. Ez a gyakorlat zavarja a műsor élvezetét. A magyar képviselő reméli, hogy a kérdés nem zárul le egyszer és mindenkorra.
(BrandTrend)