Kategória: Aktuális.

 A cigaretták reklámozása Magyarországon tilos. A három cég még fellebbezhet.
A kampány idején aki az érintett boltokban meghatározott mennyiségű cigit vett, az ajándékokat vehetett át az ideiglenesen felállított műanyag pultoknál. Öngyújtót, bögrét kaptak a vásárlók, Pall Mall-ra utaló reklámfeliratokkal és a hotesseken is reklámpóló volt. A kampány ellen a Füstirtók Egyesülete tett bejelentést a fogyasztóvédőknél.

A BrandTrend megkeresésére a BAT az alábbi állásfoglalást juttatta el hozzánk:

"Túlzónak, jogellenesnek és alkotmányos szempontból is aggályosnak tartjuk a kiszabott bírság összegét, ami nincs összhangban a Fogyasztóvédelmi Felügyelőségek és a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság korábbi gyakorlatával.
Fogyasztói kommunikációs tevékenységünket a jogszabály rendelkezéseit felelősségteljesen értelmezve végezzük. Ennek során egyaránt figyelembe vesszük a fogyasztóknak a tájékozódáshoz való alkotmányos jogát , valamint azt a jogos társadalmi igényt, ami a fiatalkorúak és a nemdohányzók védelmét tartalmazza.
A 2001-ben elfogadott Reklámtörvény pontatlanságai, egyes definíciók hiánya, illetve a különböző, egymástól eltérő bírósági döntések vezettek ahhoz, hogy egyes promóciós tevékenységek tekintetében a fogyasztóvédelem eljárásokat indíthatott vállalatunk ellen.  Ezen vizsgálatok lefolytatása után, a jogerős bírósági itéletek ismeretében vállalatunk haladéktalanul változtatott azon, amit a bíróságok adott esetben kifogásoltak és megtartotta azokat a promóciós technikákat, amelyeket a bíróságok jogszerűnek minősítettek.
Ebben az ügyben 2007 tavaszán indított a fogyasztóvédelem vizsgálatot, a tevékenység jogszerűségéről ekkor még nem volt bírósági döntés. A hostess promóció kifogásolt formáit, elemeit – egy 2007 őszén született bírósági döntést követően – haladéktalanul megszüntettük.
A  határozat ellen fellebezést nyújtunk be és álláspontunkat a felülvizsgálati eljárásban fejtjük ki mind a döntés tartalmát, mind pedig a bírság mértékét illetően."
(BrandTrend-MTI)