Kategória: Aktuális.

Az Avaya bejelentette one-X Mobile megoldását, melynek segítségével az irodai telefonszámra érkezett hívások a mobiltelefonon is fogadhatók, tetszőleges számban átkapcsolhatók a telefonok között, illetve igénybe vehetők az alközponti funkciók a mobileszközön. A megoldás segítségével, egy gombnyomással válthatunk a vállalati Wi-Fi és a nyilvános GSM-hálózat között, a hálózatok közötti váltás pedig a fogadott hívás megszakítása nélkül történik meg.

Az Avaya one-X Mobile Dual Mode megoldásával a felhasználók egy telefonszámon állandóan elérhetőek, hiszen a hívások egyszerre csörögnek az irodai és a mobiltelefonon is. A megoldás kombinálja az Avaya IP-alapú alkalmazásait a Nokia üzleti mobilkészülékeivel, így a vállalatok kihasználhatják a vezetékes és a mobil konvergencia minden előnyét. Az ügyfelek azon kívül, hogy csupán egy telefonszámot használnak, egy hangpostával és FAX postaládával is rendelkeznek. Mindemellett, nem kell lemondaniuk az olyan vállalati telefonok nyújtotta előnyökről sem, mint például a konferenciahívás, a hívásátirányítás vagy a telefonmellékek hívása. Az Avaya legújabb, OneX Mobile Dual megoldása számos Nokia Eseries és egyéb üzleti felhasználású készülékre letölthető, többek között az E60, E61 és E70 mobiltelefonokra.

Hogyan is működik ez?
Amikor a munkatárs az épületen belül mozog, a megoldás automatikusan a vállalat kommunikációs rendszerét és a biztonságos Wi-Fi hálózatot választja ki, ezért ekkor nincs szükség a GSM-hálózat használatára, így csökkennek a telefonköltségek. Amint a felhasználó a Wi-Fi hálózaton "kívülre" kerül, egy gombnyomással átteheti a Wi-Fi hívást a külső GSM-hálózatra, a hívás megszakítása, megzavarása nélkül. Ekkor az asztali készülékére intézett hívásokat a munkatárs a Nokia üzleti készülékén is fogadhatja, így folyamatosan elérhető lesz mind az ügyfelek mind a kollegák számára.

Amellett, hogy a dolgozók rugalmasan és hatékonyan kommunikálhatnak, az Avaya megoldásával a vállalat komoly összegeket takaríthat meg a mobilitási megoldások terén. A költséghatékonyság mellett kiemelten fontos a kommunikáció biztonsága is. Amikor a mobilmellékkel rendelkező felhasználó betelefonál a céges alközpontba, akkor az alközpont a hívó telefonszáma alapján egyértelműen beazonosítja a telefonálót és jogosultságait, így biztosítható az, hogy csak a jogosultsággal bíró felhasználók férhetnek hozzá a vállalat rendszereihez.

Kővári István, az Avaya műszaki tanácsadója szerint "A felgyorsult üzleti élet követelményei miatt nagy igény van az ilyen fokú mobilitást biztosító megoldásokra, és ezt egyre több hazai vállalat is belátja és használja. Elsősorban olyan cégeket érdekel ez a szolgáltatás, ahol a dolgozók gyakran vannak úton, azonban ilyen körülmények között is szeretnék tartani a kapcsolatot a kollégákkal és a vállalati informatikai rendszerekkel – és persze mindezt költséghatékonyan szeretnék megtenni."

"Napjainkban a mobilitás és a rugalmas munkavégzés a munkavállalók és a munkáltatók szempontjából egyaránt alapkövetelmény. Az IP alközpontokban rejlő lehetőségek átültetése a mobilkommunikációs eszközökre az iroda falain belül és kívül a GSM – és Wi-Fi hálózatok segítségével, az üzletmenet további mobilizálását kínálja a vállalatoknak" – mondta el Juhász L. Péter, a Nokia Enterprise Solutions értékesítési igazgatója. "Együttműködésünk az Avayával lehetővé teszi, hogy megoldásaikat a Nokia Eseries üzleti mobilkészülékekre is kiterjeszthessük. Így megvalósul az a célkitűzésünk, hogy a mobilirodában rejlő előnyöket minél szélesebb körben megismertessük a vállalatokkal, és az úton lévő munkatársak egyszerűen és rugalmasan hozzáférjenek a vállalati alkalmazásokhoz."

Magyarországon a GE Healthcare már használja az Avaya mobilmellék funkcióját (Avaya OneX Mobile – EC500) mely segítségével a dolgozókhoz beérkező hívások egyszerre csengetik meg az asztali és a mobilkészüléket. Bevezetés alatt van a megoldás grafikus kliensének használata a Nokia E61 készüléken, melynek segítségével az alközponti funkciókat igénybe tudják venni a mobileszközről (alközponti hívástovábbítás, konferencia, mobilmellék ki-be kapcsolás.) A kliens használatával úgy tudnak telefonálni a mobilkészülékről, mintha a dolgozók az irodai mellékükről telefonálnának. Ezek az üzleti telefonok már azt is lehetővé teszik a vállalat számára, hogy a mobilmellék hívások irodán belül a Wi-Fi vezeték nélküli technológiát, házon kívül pedig a GSM technológiát használják.

Az Avaya mobil-, valamint az Avaya és a Nokia duál-mód megoldását is használja a George Washington Egyetem. Az egyetem a technológia bevezetésének köszönhetően egyszerűen kommunikálhat a munkatársakkal, a Wi-Fi csatlakozásnak köszönhetően pedig további költségmegtakarításra van lehetőség, hiszen az egyetem területén nincs szükség a költséges GSM-csatlakozásra. Az egyetemeknek világszerte – így Magyarországon is – ugyanolyan kihívásoknak kell megfelelniük, mint egy vállalatnak, hiszen óriási területeken, több épületben dolgoznak a mobil munkatársak.

Az Avaya one-X Mobile Dual Mode alkalmazás már letölthető az említett Nokia készülékekre. Az alkalmazáshoz szükség van az Avaya Communication Manager szoftverre, az Avaya SIP Enablement Services (SES) szolgáltatásokra, valamint az Avaya Extension to Cellular duál-mód licencére. Az Avaya SIP protokolt használ annak érdekében, hogy a vezeték nélküli SIP eszközök beregisztráljanak a telefonközpontba, valamint azért, hogy létrejöjjön a GSM-WiFi hálózatok közötti megszakadásmentes átkapcsolás.
(BrandTrend)