Kategória: Aktuális.

A Peugeot reklámjában egy szójáték játssza a főszerepet, amely a márkához és az újsághoz is kapcsolódik, "Egy sportautó gyors, és a hírek is gyorsak" fősorral. A hirdetés vizuális hátterét a Metro újság egy oldala adja, amelyen az elmosódott cikkek érzékeltetik a sebességet. A zsűri szerint az alkotás azért igen ötletes, mert egy egyszerű képi eszközt tökéletesen használ és nincs zavar a reklám és a szöveg között, a termék és a logó pedig kiugrik a képből. (Kreatív ügynökség; Euro RSCG, Médiaügynökség: Media Planning).

A finn MTV3 új Eltűnt (Kadotettu) című sorozatának hirdetése nyerte a legjobb kreatív formájú hirdetés díját. A hirdetésen egy teljesen üres oldal található, alul a sorozatról néhány fontos információval. Egy másik kreatívon ugyanakkor a tévésorozatban eltűnt szenátorfeleség képe látható "Eltűnt" felirattal. Utóbbi hirdetés egy rendőrségi körözési plakátra hasonlít, amely a zsűri szerint igen figyelemfelkeltően hat. (Kreatív ügynökség: PHS).

A nemzetközi zsűri szavazatai alapján "A legjobb integrált megoldás a Metróval" címet a Puma címlapja és TV spot hirdetése nyerte el. A "Botrány" című hirdetésének célja az volt, hogy a négy országban indított kampány minél több futballrajongót érjen el. Az integrált kampány az ex-futball sztár Pelé "Magic Boot" azaz varázscipőjének beugratós botrányát kíséri végig. A TV reklám arra ösztönzi az embereket, hogy kövessék a Metro számában a szenzációs "botrányt". A főcímben: "Sokkoló eset a futball ikonról, akit azzal vádolnak, hogy törvénytelenül nyújtott segítséget a világ legjobb játékosainak". Ez a hír hatalmas érdeklődést keltett a négy országban, Franciaországban, Hollandiában, Olaszországban és Svédországban, még mielőtt a reggeli Metro újság az utcára került volna. A másnapi napilap címlapján egy "hamis látszatot keltő vezércikk" jelent meg, exkluzív képeket közölve Peléről, aki gyanús csomagokat ad át a világ leghíresebb futballjátékosainak, mint Ljungberg, Carrick és Pires. Ezután a Puma TV hirdetése egy tárgyalótermi jelenettel folytatja a "botrányt", ahol Pelé megmutatja, hogy a csomagban csak egy Puma focicipő volt és csak annyit mond az újságíróknak: "Welcome to football". A zsűri elmondása szerint a reklám rendkívül jól beépítette kommunikációjába a Metro napilapot és egybe tudta forrasztani a történettel is. (Kreatív ügynökség; Puma Brand Management, Médiaügynökség: Zenith Optimedia).

A díjakat Helsinkiben, egy nemzetközi vendégek társaságában tartott gálavacsorán jelentették be. A verseny döntőseit helyi szinten a Metro olvasók szavazták meg. A Metro International harmadik alkalommal szervezte meg a versenyt, amelyre idén több mint 69.000 szavazat érkezett az interneten és sms-en keresztül, így a díj a legnagyobb nemzetközi hirdetési versennyé nőtte ki magát, amelyen közvetlenül a fogyasztóknak is szavazhatnak.

A nemzetközi zsűri tagjai:

– Maria Luisa Francoli Plaza, az MPG ügyvezető igazgatója, a zsűri elnöke
– Benoít Héry, a G2 Paris alelnöke
– Brian Kean, az SPN Ogilvy (Oroszország) stratégiai fejlesztési és kreatív igazgatója
– Dave Harland, az OMD Ireland ügyvezető igazgatója
– Eva Villanueva, a HP Spain fogyasztói képfeldolgozás és nyomtatás szektorának kommunikációs menedzsere
– Jeremy Dahan, a Globe Diffusion (Franciaország) ügyvezető igazgatója
– Judite Mota, a Portugál Kreatív Fórum elnöke és a Young&Rubicam Brands Portugal kreatív igazgatója
– Márkus Krisztina, a Universal McCann Magyarország non-tv vásárlási igazgatója
– Pavel Brabec, a Cseh Reklám- és Marketingkommunikációs Ügynökségek Szövetségének elnöke
– Pip Brooking, a Media&Marketing Europe szerkesztőhelyettese
– Roger Black, a Roger Black Studio elnöke

A döntőbe jutott nyertesek munkái a http://www.metrocreativeawards.com/ oldalon tekinthetők meg.

A magyarországi indulók részéről, az "integrált megoldás" kategóriában minden hirdetés egyenesen a nemzetközi döntőbe jutott, de onnan díjat idén nem sikerült elhozniuk. A MGCA magyarországi fordulóján az olvasói szavazatok alapján a "legkreatívabb klasszikus formájú hirdetést" a Magyar Televízió Zrt. hirdetése lett, míg a "legjobb kreatív formájú hirdetés" kategóriában a GTS Datanet kreatívja kapta a legtöbb szavazatot.
(BrandTrend)